ho dizajnu. Minulý týždeň starý pán Bertone ochorel. No tešil sa, že sa ešte raz vyberie na Medzinárodný autosalón do
Ženevy - prežiť neopakovateľnú atmosféru začiatku automobilovej sezóny. Autor takých automobilových kreácií, akými sú Alfa Romeo Giulietta Sprint, Lamborghini Miura a Countach, Ferrari Dino 308 GT4, alebo zo súčasných modelov Opel Astra kabriolet či Citroen Xantia, si toto želanie už splniť nestihol. V polovici tridsiatych rokov začal Nuccio Bertone pracovať v karosárni svojho otca a vybudoval z nej jedno z najslávnejších dizajnérskych a výrobných centier na svete. Ešte aj dnes patrí firma rodine Bertone. Zamestnáva vyše 1 500 pracovníkov a dosahuje ročný obrat okolo 540 miliónov nemeckých mariek. Taliansky koncern Fiat stále nahováral Nuccia Bertoneho na predaj podieľov, niekoľkokrát chcel dokonca Bertoneho kúpiť, no nepochodil.
Nuccio Bertone bol človek, ktorý mal okrem geniálnych profesionálnych kvalít aj veľmi príjemnú povahu. Takmer nemal nepriateľov, iba s Enzom Ferrarim im to spolu nešlo. Pohádali sa do krvi a až do smrti rovnako slávneho "commendatoreho" Ferrariho sa už nestretli. Extrémnu slobodu svojho dizajnu neobmedzoval Bertone ani ústupkami sériovej výrobe. Po smrti geniálneho Bertoneho sa rozhodli jeho dve dcéry - Maria Jeanna a Barbara, že budú ďalej viesť firmu ako rodinný podnik. Jeho dizajnérsky rukopis bude žiť ďalej v dielach jeho žiakov. Jeden z najslávnejších - Giorgo Giugiaro o svojom učiteľovi povedal: "Nuccio Bertone zostane naveky otcom automobilového dizajnu nášho veku."