Automobily japonskej značky Honda časom rastú. Typ Accord bol kedysi kompaktný model, dnes je jeho miesto v strednej triede. Ešte viac to platí o modelovom rade Civic. Automobily tohto modelového radu sa preháňajú po cestách už od roku 1973. Honda Civic začínala pred 23 rokmi ako následník malinkej Hondy N 600, ktorá bola ešte kratšia (3,41 m) ako slávny britský Rover Mini. Dnešná šiesta generácia modelu Honda Civic v trojdverovom prevedení má už miery strednej triedy.
Nová Honda Civic nie je iba dlhšia, ale pôsobí aj reprezentatívnejšie ako v minulosti. Najmä predná maska s veľkými reflektormi pôsobí majestátne. Zvyšok karosérie je príjemne športový trojdverový voz so šikmou zadnou časťou karosérie, ktorú dizajnéri naschvál navrhovali bokom od extravagantných línií.
Interiér je neutrálne funkčný a dopĺňa štýl nadčasovej limuzíny. Miesto vodiča skrýva v sebe zdanlivý rozpor. V Honde Civic sa sedí nižšie ako napríklad v nemeckých automobiloch, no vodič má pocit, že je vyššie ako v iných autách. Nízko položené sedadlá sú objektívnou skutočnosťou. Pocit vyššieho sedenia má na svedomí výborne prehľadná predná kapota a jej dôsledný sklon smerom dopredu. Vodič má zo svojho miesta vôbec výborný prehľad o všetkých koncoch automobilu. Postava priemernej výšky má dostatok miesta nad hlavou, veniec volantu a hlava radiacej páky by mohli byť masívnejšie a tvar a poťahy sedadiel sú na úrovni dobrého štandardu.
Všetky prvky ovládania na palubnej doske sú umiestnené prehľadne, volant sa dá výškovo nastaviť a príjemne prekvapí veľká predná odkladacia skrinka "na rukavičky". Vetranie má v sériovej výbave peľový filter a ovláda sa tlačidlami a posuvnými páčkami. Do sériovej výbavy patrí airbag pre vodiča a spolujazdca.
Motor so zdvihovým objemom 1,4 litra je na úrovni všetkých moderných štvorvalcových motorov s technikou štyroch ventilov. Prekvapí jeho športovejší charakter, ktorý celkom stačí na naše domáce cestné a dialničné "povrchy". Športovejšiu charakteristiku so slabším krútiacim momentom pri nižších a stredných otáčkach má na svedomí pomerne veľký litrový výkon. To značí, že je motorizácia, ktorá si žiada častejšie radenie a pri dynamickej jazde treba 1,4-ku "točiť" do vyšších otáčok.
Športový vzhľad a charakteristiku motora príjemne zdôrazňuje aj sýty zvuk.
Výborné jazdné vlastnosti Honda dosiahla relatívne komplikovaným usporiadaním závesov kolies. Vpredu sú kolesá zavesené nezávisle na dvojitých priečnych trojuholníkových ramenách a vzadu na každej strane pracujú tri priečne a jedno pozdĺžne rameno.
Jazdné vlastnosti automobilu Honda Civic 1.4 sú príjemne neutrálne. Pri dynamickejšej jazde zákrutami sa Honda prejavuje miernou nedotáčavosťou. Pruženie je štandardné, trocha mäkké pri pomalej jazde cez priečne nerovnosti.
V trojdverovej verzii však Civic spĺňa všetky výhody kompaktného automobilu - je obratný a ľahko ovládateľný, dobre sa s ním parkuje - aj vďaka dobre vyladenému hydraulickému posilňovaču hrebeňového riadenia.
Inovácia modelového radu Honda Civic priniesla jednoznačné vylepšenia. Nová karoséria má rovnaký rázvor v päť- aj trojdverovej verzii. Tým v trojdverovej verzii narástla Honda o 5 centimetrov.
Nové predné sedadlá sú lepšie ergonomické a Civic má aj mierne zväčšený batožinový priestor. S objemom 225 litrov však stále zaostáva za automobilmi triedy, do ktorej patrí rázvorom. Oproti staršej generácii však už nemá nepraktické delené dvere batožinového priestoru.
Honda Civic 1,4 S modelovou opaterou získal. Je príjemnou alternatívou pre ľudí, ktorý sa neboja vyššej ceny 499 000,- Sk vrátane DPH.
TECHNICKÉ ÚDAJE:
Motor: radový vodou chladený štvorvalec, uložený vpredu naprieč,
OHC, riadené viacbodové vstrekovanie paliva, štyri ventily na valec.
Karoséria: trojdverová so šikmou zadnou časťou
Prevodovka: päťstupňová, jednokotúčová suchá spojka,
pohon predných kolies
Zdvihový objem: 1396 cm3
Maximálna rýchlosť: 182 km/h
Maximálny výkon: 66 kW (90 koní) pri otáčkach 6300 min-1
Maximálny krútiaci moment: 124 Nm pri otáčkach 4500 min-1
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 11,0 s
Rázvor: 2620 mm
Pohotovostná hmotnosť: 1065 kg
Objem batožinového priestoru: 225 l
Objem nádrže: 45 l
Cena: 499 000,- Sk vrátane DPH