Nedeľa, 26. september, 2021 | Meniny má EditaKrížovkyKrížovky

TESTOVALI SME Toyota Hilux 2.4 D 4x4

Toyota Hilux patrí do triedy vozidiel, ktorá je neobyčajná tým, že v jednom ponúka všetko. Tento druh vozidiel typu pick-up má päťmiestnu kabínu, úložný priestor dlhý 140 cm a podvozok s pohonom 4x4 schopný zdolávať náročný terén. Média B.O.A.T. testoval

automobil zn.Toyota Hilux 2.4 D 4x4.

Už na prvý pohľad zaujme hilux masívnou prednou kapotou s výrazným zaobleným prelisom v jej strede. Rešpekt budiaca predná časť pôsobí svojou mohutnosťou na vodiča veľmi upokojujúco. Spoza volantu je dobrý výhľad dopredu ponad vozidlá. Výška podvozku má však aj svoje nevýhody pri nastupovaní, najmä ak spolujazdkyňa nosí priúzke sukne. Zato priestranný interiér takmer v ničom nezaostáva za pohodlím osobných automobilov. Na šírku i nad hlavou je miesta habadej, horšie je to s pohodlím na zadnej lavici. Sedenie to síce nie je nepohodlné, ale o čosi urastenejší pasažier musí vyriešiť otázku, kam s kolenami. Operadlo zadnej lavice je sklopné a ponúka núdzový batožinový priestor. Toto je asi najslabšie miesto tohto typu automobilu, ktorý síce uvezie nákladu požehnane, ale v otvorenom nákladnom priestore. Keď si chcete niečo nechať v aute, nemáte to kam skryť pred očami tých, ktorí práve na to čakajú. Tento nedostatok sa však dá riešiť dobudovaním laminátovej nadstavby, ktorá nákladný priestor prekryje a zamkne. K pohodliu cestovania určite prispieva dobre odhlučnená kabína. Ak si vodič uvedomí, že sedí za volantom doslova pracovného nástroja a nie je rozmaznaný, nebude mu prekážať, že napríklad vonkajšie spätné zrkadlá sa nedajú nastavovať zvnútra.

Skryť Vypnúť reklamu

V strojovni pracuje 2,4-litrový dieselový motor. Má výkon 58 kW (79 koní) a je prekvapujúco tichý. Poháňa kolesá zadnej nápravy, ktorá je odpružená klasickými listovými pružinami. Hilux nezakrýva, že je vlastne malým nákladným automobilom. Najmä v meste na rozbitých cestách a opravovaných rozkopávkach nenaložené auto dosť nadskakuje. Najviac to cítia cestujúci na zadných sedadlách. Prídete však k miestu, kde chcete z cesty odbočiť, a už je hilux vo svojej koži. Jedinou nevýhodou je to, že predtým než zaradíte pohon 4x4, musíte z auta vystúpiť a na nábojoch predných kolies zamknúť uzávery voľnobežky. Ale potom je naozaj po problémoch.

Svetlosť 22 cm a robustná konštrukcia podvozku spolu s motorom a päťstupňovou prevodovkou s redukciou do terénu zaručujú pick-upu výbornú priechodnosť aj veľmi náročným terénom. Náš hilux nemal síce uzávierku diferenciálu, ale dá sa za príplatok objednať. Napriek tomu sme si v hlboko zasneženom teréne dosýtosti vychutnali nadšenie z toho, že sme jednoducho prešli. A nielen prázdni, aj s nákladom. Dokonca ešte lepšie. Zaťažené vozidlo si lepšie počínalo aj na štátnych cestách. Pri zaradenom stálom pohone zadnej nápravy bola jazda s nákladom výrazne bezpečnejšia než bez neho. Prázdny "zadok" je predsa len ľahší, odskakuje viac do strán a auto je výrazne pretáčavé. Stačí však zaradiť pohon 4x4 a rozdiel hneď poznať. Auto sa správa oveľa pokojnejšie. Po jazde v teréne sme sa s obavami pozerali na pribúdajúci počet litrov pri kontrolnom tankovaní. S výraznou prevahou jazdy v teréne sa spotreba nafty v prepočte na najazdené kilometre pohybovala okolo 13,5 l/100 km. Keď sme však do priemeru započítali aj jazdu po civilných cestách - a dokonca s poltonovým nákladom (užitočná hmotnosť toyoty hilux je 1070 kg) - priemerná spotreba počas celého testu klesla na 10 l/100 km. A to je údaj o 0,1 l menší, ako udáva výrobca.

Skryť Vypnúť reklamu

S toyotou hilux sme najazdili vyše 2000 km a veľmi sme si na ňu zvykli. Tá naša mala aj menšie kozmetické úpravy. Predná maska bola vybavená mohutným ochranným pochromovaným rámom. To spolu s efektnými tiež pochromovanými diskmi kolies umocňovalo dravú krásu automobilu, ktorý si zakladá skôr na úžitkových vlastnostiach. Práve vďaka tomu však možno povedať, že hilux je autom nielen do lesa, na stavbu či do polí, ale pokojne aj na rodinné výlety, či dokonca i do divadla.

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor: vodou chladený dieselový štvorvalec 2xOHC uložený vpredu naprieč, poháňajúci zadnú nápravu s voliteľným pohonom 4x4

Karoséria: Pick-up s päťmiestnou kabínou

Zdvihový objem motora: 2446 cm3

Maximálny výkon: 58 kW (79 k) pri otáčkach 3900 min-1

Skryť Vypnúť reklamu

Maximálny krútiaci moment: 165 Nm pri otáčkach 2000 min-1

Prevodovka: päťstupňová, manuálna s redukciami

Maximálna rýchlosť: 130 km/h

Spotreba paliva (90/120 km/h/mesto): 7,8/10,4/11,9 l/100 km

Objem palivovej nádrže: 56 l

Dĺžka nákladnej plochy: 1400 mm

Rozmery (d žka x šírka x výška): 4720 x 1690 x 1805 mm

Rázvor: 2850 mm

Pohotovostná hmotnosť: 1355 kg

Cena: 845 000,- Sk vrátane DPH.

Skryť Vypnúť reklamu

Inzercia - Tlačové správy

  1. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  2. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  3. Znalec slovenského brandy
  4. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho
  5. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy?
  6. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty
  7. Školy sa znova môžu zapojiť do zberu starých mobilov
  8. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  9. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  10. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  1. Samočistiace vypínače chránia pred infekciami
  2. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  3. Hobbymarket OBI predstavil nový koncept predajne v Michalovciach
  4. Aktuálne radarové a slovenské hlásenia v autokamere?
  5. Tesco announces net-zero target of 2035 for its operations
  6. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  7. Lekárska prehliadka pre cudzincov je v Nitre, aj bez objednania
  8. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  9. Rozšírená realita a ovládanie na diaľku
  10. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  1. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 6 898
  2. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 5 713
  3. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 4 585
  4. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 4 211
  5. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 3 741
  6. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 3 505
  7. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 503
  8. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 349
  9. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem 3 073
  10. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 2 873
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Zatvoriť reklamu