Štrajk českých železničiarov sa už prejavil aj na koľajach východného Slovenska a susedov

KOŠICE (SNV - fl) - Štrajk českých železničiarov, ktorý ako prví pocítili cestujúci tým, že sa z východu prestali vypravovať lôžkové a ležadlové vozne, sa začína prejavovať aj v nákladnej doprave. I keď najviac z polstovky nákladných vlakov so záťažou ...

KOŠICE (SNV - fl) - Štrajk českých železničiarov, ktorý ako prví pocítili cestujúci tým, že sa z východu prestali vypravovať lôžkové a ležadlové vozne, sa začína prejavovať aj v nákladnej doprave. I keď najviac z polstovky nákladných vlakov so záťažou určenou do ČR je odstavených na západoslovenských prechodových pohraničných staniciach a naďalej platí zákaz nakládky tovarov do ČR, nevyhli sa železničiari odstaveniu troch vlakov už v Čiernej nad Tisou, troch v Haniske a dvoch v Košiciach.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Slovenskí železničiari podľa predbežných dohôd neprijímajú na naše územie vlaky s nákladom pre ČR ani z Ukrajiny a Maďarska.

SkryťVypnúť reklamu

Do vážnych ťažkostí sa dostali dve desiatky pracovníkov košickej a.s. Wagon Slovakia, ktorých zastihol štrajk v troch jedálnych a osemnástich lôžkových a ležadlových vozňoch na tratiach do Františkových Lázní, Chebu, Českých Budějovíc a Brna. Na ich vozňoch deponovaných v Prahe, Přerove a Pardubiciach klesá napätie v nedobíjaných batériách potrebných na elektrické kúrenie a posádkam sa míňajú peniaze na stravu. Viacerí museli siahnuť na zásoby, ktoré boli určené pre cestujúcich, pretože štrajkujúci českí železničiari nerátali so stravou pre slovenských kolegov a zatiaľ im zabezpečujú len občasné elektrické prikurovanie v tých vozňoch, ktorých technické zariadenie to ešte umožňuje. "Ak by sa štrajk v Čechách skončil, sme pripravení radiť vozne špeciálnej stavby do Prahy, Brna a Českých Budějovíc ešte dnes večer, naši sprievodcovia sú doma na telefóne," povedala včera pre Sme na východe pracovníčka komanda a.s. Wagon Slovakia Pavlína Tóthová. Jednodňovú lehotu potrebnú na to, aby sa osobná doprava cez české hranice dostala do obvyklého rytmu potvrdil pre SNV aj hovorca ŽSR PhDr. Miloš Čikovský a dodal, že v nákladnej doprave by si to podľa súčasného stavu vyžiadalo týždeň.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  2. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  3. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  4. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  5. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život
  6. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  7. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  8. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  1. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  2. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  3. Rady pre začínajúcich podnikateľov: na čo nezabudnúť pri štarte
  4. Filantropia slovenských milionárov s tichým vplyvom
  5. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  6. LESY SR otvorili novú predajňu Lesníckych pochúťok
  7. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  8. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  1. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 14 138
  2. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr 9 583
  3. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 7 536
  4. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku 4 871
  5. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja 4 114
  6. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť 3 718
  7. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť 3 103
  8. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri 2 719
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu