Štrajk českých železničiarov sa už prejavil aj na koľajach východného Slovenska a susedov

KOŠICE (SNV - fl) - Štrajk českých železničiarov, ktorý ako prví pocítili cestujúci tým, že sa z východu prestali vypravovať lôžkové a ležadlové vozne, sa začína prejavovať aj v nákladnej doprave. I keď najviac z polstovky nákladných vlakov so záťažou ...

KOŠICE (SNV - fl) - Štrajk českých železničiarov, ktorý ako prví pocítili cestujúci tým, že sa z východu prestali vypravovať lôžkové a ležadlové vozne, sa začína prejavovať aj v nákladnej doprave. I keď najviac z polstovky nákladných vlakov so záťažou určenou do ČR je odstavených na západoslovenských prechodových pohraničných staniciach a naďalej platí zákaz nakládky tovarov do ČR, nevyhli sa železničiari odstaveniu troch vlakov už v Čiernej nad Tisou, troch v Haniske a dvoch v Košiciach.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Slovenskí železničiari podľa predbežných dohôd neprijímajú na naše územie vlaky s nákladom pre ČR ani z Ukrajiny a Maďarska.

SkryťVypnúť reklamu

Do vážnych ťažkostí sa dostali dve desiatky pracovníkov košickej a.s. Wagon Slovakia, ktorých zastihol štrajk v troch jedálnych a osemnástich lôžkových a ležadlových vozňoch na tratiach do Františkových Lázní, Chebu, Českých Budějovíc a Brna. Na ich vozňoch deponovaných v Prahe, Přerove a Pardubiciach klesá napätie v nedobíjaných batériách potrebných na elektrické kúrenie a posádkam sa míňajú peniaze na stravu. Viacerí museli siahnuť na zásoby, ktoré boli určené pre cestujúcich, pretože štrajkujúci českí železničiari nerátali so stravou pre slovenských kolegov a zatiaľ im zabezpečujú len občasné elektrické prikurovanie v tých vozňoch, ktorých technické zariadenie to ešte umožňuje. "Ak by sa štrajk v Čechách skončil, sme pripravení radiť vozne špeciálnej stavby do Prahy, Brna a Českých Budějovíc ešte dnes večer, naši sprievodcovia sú doma na telefóne," povedala včera pre Sme na východe pracovníčka komanda a.s. Wagon Slovakia Pavlína Tóthová. Jednodňovú lehotu potrebnú na to, aby sa osobná doprava cez české hranice dostala do obvyklého rytmu potvrdil pre SNV aj hovorca ŽSR PhDr. Miloš Čikovský a dodal, že v nákladnej doprave by si to podľa súčasného stavu vyžiadalo týždeň.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Ako rozoznať dobrú kávu? Poradí pražiarka
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  3. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  6. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  7. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  8. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 20 989
  2. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 6 175
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 5 206
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 978
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 3 872
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 434
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 291
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 266
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu