(model Combi sa predstavil v júni 1995, čo bolo o osem mesiacov neskôr ako Felicia hatchback) sa jej dĺžka natiahla o 350 mm a je o 5 mm vyššia. Predĺžila sa podlaha, strecha, zadná časť výfukovej sústavy, zadné blatníky, zadný nárazník, vnútorná podlaha a koberec v batožinovom priestore. Základné tvarové prvky sú pri obidvoch modeloch zhodné, pri verzii Combi sú nové zadné stĺpiky a pevne zabudované zadné bočné okná. Predĺžením Felicie sa zväčšila kapacita batožinového priestoru na 447 litrov. Po sklopení zadných sedadiel sa tento objem zväčší na 1366 litrov a systémom quick-out (úplné rýchle vyňatie zadných sedadiel) sa dosiahne jeho zväčšenie dokonca na 1475 litrov.
Po rýchlom nažeravení motor okamžite "naskočí". Jeho chod za studena je pomerne hlučný, no po dosiahnutí prevádzkovej teploty prekvapoval kultivovanosťou chodu a nízkou hladinou hluku. Aj keď vznetové motory majú svojich odporcov pre svoju nižšiu dynamiku, treba zdôrazniť, že motor 1.9 D poskytuje Felicii Combi vďaka priaznivému priebehu krútiaceho momentu dostatočnú pružnosť a jazdu bez zbytočne častého preraďovania prevodových stupňov. Maximálna hodnota krútiaceho momentu 124 Nm je k dispozícii v rozpätí otáčok 2500 až 3200 min-1. A aby sme pri vyratúvaní technických daností motora boli úplní, treba ešte dodať, že jeho maximálny výkon 47 kW (64 k) vrcholí pri otáčkach 4300 min-1.
Interiér poskytuje, podobne ako pri modeli Felicia hatchback, dostatok pohodlia. Sedadlá sú príjemne tuhé s dostatočnou oporou pre telo a ich konštrukcia zabraňuje podkĺznutiu pripútaných pasažierov pod bezpečnostné pásy. Ovládacie prvky sú usporiadané ergonomicky, vykurovacia sústava sa ovláda praktickými kruhovými ovládačmi. Ventilátor má tri stupne rýchlosti, kvôli rýchlejšiemu odhmleniu okien v zimnom období by sa snáď žiadal ešte jeden rýchlejší. Rýchlomer a otáčkomer sú umiestnené v zornom poli vodiča a sú prehľadné. Pri jazde po našich nie príliš kvalitných zimných cestách sa zozadu občas ozývali kryty batožinového priestoru. Zadné dvere sa otvárajú z miesta vodiča, zatvárajú sa pomocou praktického držadla pripevneného na ich vnútornej strane. K výbave GLX patrilo centrálne zamykanie, bočné ochranné lišty, zadné sedadlá delené v pomere 1:2, otáčkomer s digitálnymi hodinami, predné hmlovky. V rámci mimoriadnej výbavy mal testovaný automobil protiblokovací systém bŕzd ABS, airbagy pre vodiča a spolujazdca v kombinácii s predpínačmi bezpečnostných pásov, hliníkové kolesá, autorádio a elektricky nastaviteľné zrkadlá. Bezpečnosť cestujúcich zaručujú aj zónovo deformovateľná karoséria, výstuhy vo dverách a štyri opierky hláv. S automobilom Felicia Combi 1.9 D sme najazdili 2200 kilometrov a počas celého testu sme dosiahli priemernú spotrebu paliva 6,3 l na 100 km. Najnižšia dosiahnutá priemerná spotreba paliva pri najazdení polovice vzdialenosti v meste a polovice vonku predstavovala hodnotu 5,5 l na 100 km. Vzhľadom na to, že sme jazdili práve v období najväčších mrazov, sú to hodnoty veľmi priaznivé. Veľmi dobré jazdné vlastnosti preukázala Felicia Combi aj na zasnežených alebo mokrých vozovkách. Dobrú ovládateľnosť automobilu podporoval aj sériovo montovaný posilňovač riadenia. Vďaka ťažšej prednej časti a kvalitným pneumatikám (nie zimným) sme nemali problémy ani v hlbšom snehu.
Felicia Combi GLX 1.9 D je veľmi príjemným a úsporným spoločníkom. Toto tvrdenie v plnom rozsahu potvrdzujú aj naše skúsenosti nadobudnuté v rámci mesačného testu. S automobilom sme nemali najmenšie problémy ani pri extrémne nízkych teplotách.
TECHNICKÉ ÚDAJE:
Motor: kvapalinou chladený radový vznetový štvorvalec s rozvodom OHC, uložený vpredu naprieč pred hnacou nápravou
Karoséria: kombi
Zdvihový objem: 1896 cm3
Maximálny výkon: 47 kW (64 k)/4300 min-1
Max. krútiaci moment: 124 Nm/2500 - 3200 min-1
Prevodovka: plne synchronizovaná päťstupňová manuálna
Objem batožinového priestoru: 447 l
Maximálna rýchlosť: 150 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 18 s
Spotreba paliva (mesto/90 km/h/120 km/h): 6,5/4,3/5,9 l/100 km
Objem palivovej nádrže: 42 l
Cena: základná výbava 388 557 Sk (metalíza 8856 Sk)
Testovaný automobil: 461 000 Sk
Autor: Jozef BENÍČEK