1996 – vytvorenie ôsmich krajov odsúdili všetky vtedajšie opozičné strany.
august – september 1998 – decentralizácia verejnej správy sa stáva predvolebným sľubom SDK, SDĽ, SOP a SMK.
november 1998 – reforma verejnej správy sa stáva dôležitým bodom programového vyhlásenia vlády.
18. august 1999 – vláda schvaľuje stratégiu reformy verejnej správy v SR.
15. január 1999 – splnomocnenec Viktor Nižňanský predkladá vláde koncepciu decentralizácie a modernizácie verejnej správy.
marec 2000 – SDĽ odmieta o reforme rokovať, kým sa nevyjasní kauza Košovan.
11. apríl 2000 – vláda prijíma koncepciu decentralizácie vo variantnej podobe, odsúhlasuje symetriu.
máj – jún 2000 – porovnávanie modelov 12 + 12 a 8 + 8. Zhoda nezávislých expertov a ministerstva vnútra v tom, že 12+12 je výhodnejší.
28. jún 2000 – vláda schvaľuje 12 vyšších územných celkov (VÚC) a ruší pred rokom schválené termíny na predloženie základných reformných zákonov.
leto 2000 – prispôsobuje sa harmonogram prác na reforme.
august 2000 – SMK trvá na vytvorení komárňanskej župy.
október 2000 – koalícia nechce do referenda o reforme rokovať.
december 2000 – SMK odmieta rokovať o reforme, kým sa nevyrieši charta menšinových jazykov.
január 2001 – SMK nástojí na komárňanskej župe, SOP navrhuje model 8 + 8.
február 2001 – schvaľovanie novely ústavy – o reforme koalícia nerokuje.
23. marec 2001 – schválená novela ústavy s článkami, ktoré presnejšie definujú VÚC.
2. marec 2001 – SDK, KDH, SDĽ, SOP sa dohodnú na modeli 12 + 12. SMK chce komárňanskú župu.
9. – 10. marec 2001 – stranícke orgány SOP a SDĽ odsúhlasia model 8 + 8.
13. marec 2001 – koalícia sa rozhodne vypracovať zúženú koncepciu decentralizácie. Priznáva, že reformu v plánovanom rozsahu neuskutoční.