BRATISLAVA (SITA) - "Ak by South African Breweries Ltd. (SAB) investovali 50 mil. USD do reklamy, tri - štyri slovenské pivovary by museli odísť z trhu." V rozhovore pre tlačovú agentúru SITA tak reagoval Jozef Nemec,vedúci marketingu Pivovaru Topvar, a.s. Topoľčany, na zámery nových vlastníkov Pivovaru Šariš, v ktorom SAB získali 97,6-percentný podiel. "Topvar je čisto zamestnanecká akciová spoločnosť, ktorej najväčším kapitálom je kvalita. Do budúcnosti chceme odolávať tlaku gigantických zahraničných spoločností vysokou kvalitou nášho piva, vysokým štandardom služieb zákazníkom, pridať musíme na reklame a propagácii. Vstup zahraničného kapitálu do nášho pivovaru nechystáme," uviedol ďalej J. Nemec. Úspešnosť stratégie založenej na kvalite dokazuje podľa neho skutočnosť, že Topvar vyváža pivo do 18 krajín sveta, a to aj napriek viacerým ochranárskym opatreniam. V roku 1995 vyviezol Topvar 20 tis. hl piva, v roku 1996 už 46,9 tis. hl a predpokladaný export v tomto roku je 55 až 60 tis. hl.
Napriek rastúcej konkurencii na domácom trhu dokázal Pivovar Topvar zvýšiť predaj z 522 tis. hl v roku 1995 na 569 tis. hl v roku 1996 a v tomto roku počíta s predajom okolo 580 tis. hl. Topvar je tak druhým najväčším predajcom piva na našom trhu. "Naše kapacity využívame na 105 %, naproti tomu Pivovar Šariš i Pivovar Zlatý Bažant zhruba na 70%," zdôraznil J. Nemec.
V súvislosti s vyostrujúcou sa konkurenciou na domácom trhu sa J. Nemec vyslovil za vyššiu ochranu domáceho trhu, a to aj pred pivami vyrábanými na Slovensku v zahraničnej licencii.