e tejto skrinky môže pomôcť objasniť príčiny katastrofy indonézskeho Airbusu A-300, pri ktorej zahynulo všetkých 234 osôb na palube. Za zatiaľ najpravdepodobnejšiu príčinu nešťastia je označovaná zlá viditeľnosť spôsobená hustým dymom z rozsiahlych lesných požiarov na Sumatre a susednom Borneu. Túto verziu však podľa včerajšej indonézskej tlače odmietlo združenie indonézskych pilotov s tým, že piloti sú zvyknutí na túto eventualitu a že existujú prístroje, ktoré i počas zlej viditeľnosti umožnia bezpečné pristátie. Indonézske ministerstvo dopravy oznámilo, že príčiny piatkovej havárie Airbusu musia byť vyšetrené do troch mesiacov. Záchranné tímy pokračovali i v noci na včera v oslobodzovacích prácach v ťažko prístupnom horskom teréne pri Medane, kde sa lietadlo zrútilo. Ako včera ráno oznámil ich hovorca, zatiaľ sa podarilo vytiahnuť 213 tiel, ktoré boli prevezené do márnice v Medane. 160 z nich sa však zatiaľ nepodarilo identifikovať. Aj napriek rozhodnutiu letiskových úradov v Medane o uzavretí miestneho letiska tu pristalo včera ráno špeciálne lietadlo Boeing 747 indonézskej leteckej spoločnosti Garuda, ktoré dopravilo približne 200 príbuzných obetí piatkového nešťastia. Tí majú pomôcť pri identifikácii mŕtvych. V Jakarte štátny tajomník Murdiono včera oznámil, že prezident Suharto vyjadril súhlas s hromadným pohrebom tých obetí, ktoré nebudú môcť byť identifikované. Podľa guvernéra Severnej Sumatry Raja Inala Siregara sa pohreb uskutoční dnes blízko miesta nešťastia. Medzi obeťami bolo podľa posledných oficiálnych informácií zverejnených indonézskou agentúrou Antara 18 cudzincov, medzi nimi šesť Japoncov, štyria Nemci, dvaja Američania, jeden Belgičan, dvaja Briti, jeden Holanďan a manželský pár z Talianska.