teplej vody a kúrenia v dnešnej dobe osobitný okruh spotrebiteľských problémov. Ako uviedla pracovníčka poradne Združenia slovenských spotrebiteľov (ZSS) na Štefánikovej ulici v Bratislave Zora Simonyiová, dôchodcovia sa sťažujú, že majitelia fondov a investičných spoločností ich po nezaplatení bez akéhokoľvek uzrozumenia dávajú hneď na súd a od prekvapených starkých vymáhajú sumy nielen vo výške kedysi poskytnutej pôžičky, ale už aj s poplatkami za súdne trovy. "V prípade Fondu pre dôchodcov je to 740 korún plus poplatky z omeškania," hovorí Z. Simonyiová, "prišla však aj klientka, ktorej vymáhaná suma presiahla 900 Sk." Poradňa v takých prípadoch odporúča dôchodcom požiadať o splatenie pôžičky v splátkach, na čom sa vraj s niektorými spoločnosťami dá dohodnúť. Ako informovalo vedenie ZSS, na reklamáciách platieb nájomného, teplej vody a kúrenia sa ukazuje, že ľudia stále narážajú na informačné bariéry. Vniknúť do mechanizmu fakturovania a hospodárenia bytových družstiev a podnikov je veľmi komplikované. Na pomoc spotrebiteľom - aby tieto vyúčtovania boli zrozumiteľnejšie - chce ZSS spolu s ministerstvom hospodárstva vydať Jednotný metodický pokyn. Podľa slov šéfa ZSS by to malo byť v novembri, prípadne decembri.
Autor: SME - ru