"Akokoľvek to znie neuveriteľne, považujem to za úspech. Nie je to pofidérna transakcia, ale transakcia medzinárodného charakteru. Robí imidž Slovensku, hovorí sa o nej v Londýne i Johannesburgu. Som hrdý na to, že sa nám podarilo na Slovensko dotiahnuť takého seriózneho partnera ako sú SAB Ltd. - South Africa Breweries - Juhoafrické pivovary. Na africkom kontinente sú pivovarskou jednotkou a vo svetovom rebríčku sú na piatom mieste. Majú veľmi konzervatívny, no zároveň perspektívny manažment. Ak už ste nazvali tento predaj a môj odchod z pivovaru neúspechom, bárs` by som mal viac takých porážok".
# Neobávate sa o osud vašich spolupracovníkov, veď nie je zriedkavosťou, že silný konkurent kúpi slabšieho partnera len kvôli tomu, aby ho vyradil z trhu a ľudia sa ocitnú na dlažbe?
"Keď som sem prišiel, garantoval som ľuďom miesta. Sľub som dodržal. Dnes tu pracuje 528 ľudí, čo je viac než predtým. Odišli len tí, ktorí sa nezmierili s novými poriadkami vo fabrike. Po tom, čo o niekoľko dní odovzdám pivovar zástupcovi SAB Tonymu Arbidovi, príde ešte na dva mesiace hlavný účtovník ich firmy a zase odíde. To budú všetky zmeny, ktoré sa udejú. Z pivovaru neodíde ani noha. A ak, tak to bude na dočasné stáže a inštruktáže do Južnej Afriky ako to nový majiteľ praktizoval s ľuďmi z pivovarov, ktoré kúpil v Maďarsku a Poľsku. Nové investície zaručia kvalitným ľuďom robotu a vytvoria nové pracovné príležitosti".
# Na pondelkovej tlačovej besede ste sa vyhli odpovedi na výšku sumy za transakciu. Neprezradíte teda hlavný motív vášho rozhodnutia predať pivovar?
"V žiadnom prípade to nebolo preto, že by pivovar neprosperoval. Prvý raz v tomto polroku sme zaznamenali zisk 68 miliónov korún. Okolnosti sa však zmenili v tom, že na Slovensko vstúpili pivovary skupiny Heineken a ich masívnemu kapitálu a agresívnej obchodnej politike by taký malý pivovar, ako je v Šariši, nevládal dlho vzdorovať. Nie je zriedkavosťou, že v boji o trhy títo finanční obri poskytujú také časové i cenové úľavy pri platbách od odberateľov, že to menších výrobcov, odkázaných na okamžitý obrat kapitálu, smrteľne poznačí. Nový majiteľ šarišského pivovaru však bude dostatočnou protiváhou pivovarníkom, ktorí sa tlačia na Slovensko od západu. SAB Ltd. má už v tejto chvíli 38% maďarského trhu, najväčší podiel v Rumunsku, do troch pivovarov v Poľsku už investoval 75 miliónov dolárov, úspešne preniká na Ukrajinu a do Ruska. Okrem Českej republiky má záujem o celý stred a východ Európy. Pod jeho záštitou nebude ani vo Veľkom Šariši problém vyrobiť, ale hlavne predať dvakrát toľko ako doteraz - okolo 1,5 milióna hektolitrov piva ročne."
# Zdvojnásobenie výroby piva si však vyžiada aj veľké náklady na ďalšiu modernizáciu pivovaru. Bude s tým nový majiteľ súhlasiť?
"Tony Arbid, môj nástupca, sa vyjadril, že sem neprišli zabiť krívajúceho koníka, ale lepšie kŕmiť bujného žrebca. Sú pripravení investovať počas nastávajúcich troch - štyroch rokov 50 miliónov dolárov. Vo Veľkom Šariši ich budú potrebovať do úpravne tunajšej príliš tvrdej vody, na nové stáčacie a plniace linky, lebo tie súčasné už majú vyše dvadsať rokov, na nové tanky, filtračné systémy, na nové motorové vozidlá a vylepšenie marketingu a distribúcie. To ma ubezpečuje v presvedčení, že sa šarišský pivovar vyhne osudu slabého konkurenta a bude prosperovať. Na to si spoločne s novým majiteľom vypijeme pri krste nového deväťstupňového piva Jánošík 4. okóbra."