sa s rozšíreným zoznamom výrobkov podliehajúcich certifikácii Ministerstvo hospodárstva SR rozhodlo, že pripraví úpravu zoznamu výrobkov. Zároveň rokovalo s Colným riaditeľstvom a Úradom pre normalizáciu, metrológiu a skúšobníctvo SR (ÚNMS), aby sa nevyžadovalo potvrdenie, že tovar certifikácii nepodlieha. Ešte deň predtým s kompetentnými orgánmi rokovali predstavitelia Združenia importérov súčiastok automobilov a Združenia autoopravárov a služieb a poukazovali na nezmyselnosť zoznamu výrobkov podliehajúcich certifikácii. Podľa zoznamu by totiž dovozcovia súčiastok potrebovali certifikát na každú súčiastku automobilu, čo by viedlo k zrúteniu trhu. Nakoniec sa dohodli, že certifikácii bude podliehať iba automobil ako celok. V budove ÚNMS sa v tom čase nachádzala asi stovka bezradných dovozcov, ktorí certifikáty či potvrdenia ešte nemali. Odvčera rána však potvrdenia colné orgány nevyžadujú. Kompetentné orgány sa k situácii vyjadrovali, ako keby sa ich to netýkalo. Podľa podpredsedu ÚNMS F. Silného nová vyhláška odhalila nepripravenosť podnikateľov. Možno s ním síce súhlasiť, ale vyhláška odhalila tiež nepripravenosť a diletantstvo štátnych orgánov. To sa prejavilo aj v tom, že desiatka pracovníkov ÚNMS určená na vybavovanie stránok návaly, ktoré sa na úradoch vytvorili, nezvláda. Treba spomenúť aj nešťastných colníkov, ktorí dostali neharmonizované zoznamy výrobkov podliehajúcich certifikácii len na hárkoch papiera, navyše označené podľa starých odborárskych noriem, čo ich pri vyhľadávaní jednotlivých komodít nesmierne zdržiavalo. A ministerstvom hospodárstva avizovaná úprava zoznamu po troch dňoch jeho účinnosti len potvrdila amaterizmus štátnych orgánov. Čerešňu na šľahačku položilo Colné riaditeľstvo SR vyhlásením, že colné orgány nikdy nepožadovali od dovozcov potvrdenie, že prepravovaný výrobok nie je potrebné certifikovať. ÚNMS pritom ústami svojho podpredsedu F. Silného potvrdil, že "z Colného riaditeľstva nám včera oznámili, že potvrdenie už nebudú na hraniciach požadovať". Po rozhodnutí, že sa colná kontrola bude vykonávať na hraničných priechodoch, urobil obrovský štátny aparát nesmierne množstvo lapsusov. Vynára sa preto otázka, načo je potrebný taký veľký aparát, keď sa jeho nekompetentné rozhodnutia musia po pár dňoch korigovať.