Prezidentov prejav deti nemali pozerať

BRATISLAVA – Novoročný prejav prezidenta bol podľa Slovenskej televízie vhodný len pre deti od siedmich rokov. Signalizoval to oranžový piktogram zamračenej tváre s číslom sedem v pravom hornom rohu obrazovky. Po štyroch mesiacoch používania licenč

BRATISLAVA – Novoročný prejav prezidenta bol podľa Slovenskej televízie vhodný len pre deti od siedmich rokov. Signalizoval to oranžový piktogram zamračenej tváre s číslom sedem v pravom hornom rohu obrazovky. Po štyroch mesiacoch používania licenčná rada pripúšťa, že označovanie možno zmení.

Na televízny kanál s dvomi logami natrafíte v Európe počas vysielania ťažko. Slovensko túto vymoženosť od prvého septembra má.

Každá televízia k povinnosti označovať, či a pre aké deti je program vhodný, pristupuje po svojom. Markíza to robí len občas, Slovenská televízia označuje aj programy, ktoré by nemusela. A všetky programy TV Global zdobí niekedy aj celý deň tvárička pre deti staršie ako sedem rokov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Povinnosť označovať programy zaviedol prvýkrát nový zákon o vysielaní a retransmisii. Ako to televízie majú robiť, zákon nehovorí. Piktogramy – usmiate a zachmúrené tváre – vymyslela licenčná rada. „Robili sme prieskum medzi deťmi aj divákmi a stretlo sa to s veľkým záujmom,“ hovorí predseda rady Peter Kováč.

Nie všetci diváci sú nadšení. „Logo si nevšímam odvtedy, čo som videla dokument o živote rýb s logom pre deti od dvanásť rokov,“ spochybňuje význam tváričiek Beáta Petrasová, matka dvoch detí.

Inú skúsenosť má Eva Horváthová: „Cez sviatky moja desaťročná dcéra pozerala poobede film, v ktorom sa to posteľnými scénami a nahými ženskými len tak hemžilo, a v rohu obrazovky bola postavička signalizujúca, že relácia je prístupná pre deti od siedmich rokov. Tie tváričky, ktoré sa na mňa deň čo deň škeria, majú jediný cieľ: rozčúliť ma.“

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 762
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 599
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 738
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 627
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 600
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 348
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 123
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 247
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu