Medzi hotelmi a cestovnými kanceláriami sú v Rakúsku, na rozdiel od nás, partnerské vzťahy

LIMBACH (SME - ru) - Neboli to len vrtochy letného počasia, čo spôsobilo, že Rakúsko, vyspelá krajina cestovného ruchu, zaznamenalo v tejto sezóne nižšie tržby. Podľa slov rakúskeho experta Dr. Floriana Birkmayera, člena hotelového zväzu Rakúskej hospodár

skej komory, na situácii v turizme sa u nich odrazil napríklad aj celkový klesajúci trend cestovania, ako i to, že ľudia sa enormne začali orientovať na pobyty pri mori a cesty za slnkom, na čo doplácajú hornaté krajiny nemajúce more. Ako zdôraznil, náklady na prácu v takých turisticky frekventovaných štátoch, ako Grécko, Taliansko a pod., sú nepomerne nižšie, servis okolo dovolenky v týchto krajinách vyjde teda Rakúšana či Nemca lacnejšie než trávenie dovolenky doma. Za pozoruhodné označil, že z 19 tisíc ubytovacích zariadení v Rakúsku najviac pocítili zníženie tržieb jedno- a dvojhviezdičkové zariadenia, kým najluxusnejšie so 4 a 5 hviezdičkami problémy nemali. Tradične príkladná je však u južných susedov najmä spolupráca hotelov s cestovnými kanceláriami (CK) - načerpať z nej skúsenosti sa snažia aj naše subjekty podnikajúce v cestovnom ruchu. Práve preto bol Dr. Birkmayer ako expert v hotelierstve pozvaný prednášať na seminár o spolupráci hotelov a CK, ktorý sa konal tento týždeň v Limbachu v rámci stretnutia sekcie cestovného ruchu Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory. Ako povedal člen vedenia sekcie, generálny riaditeľ hotelovej spoločnosti Sorea G. Kuliffay, medzi hotelmi a CK u nás chýba vzájomné pochopenie. Opakujú sa situácie, keď CK najprv "krvopotne" získa pre hotel solventných klientov a v ďalšej sezóne hotelier obíde cestovku a kontaktuje sa s hosťami sám, čo sa napríklad v Rakúsku vďaka dobrým partnerským vzťahom stáva len výnimočne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Autor: SME-ru

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 661
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 432
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 732
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 334
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 431
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 674
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 947
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 248
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu