Predstavitelia opozície hodnotia príchod Le Pena na Slovensko ako negatívny signál *ANKETA

SNS pozvala na Slovensko predsedu extrémistického francúzskeho Národného frondu (FN) a odporcu európskej integrácie Le Pena. Spýtali sme sa predstaviteľov parlamentných strán, aký signál vyšle SR a jej reprezentácia do zahraničia po takejto návšteve.

Vladimír HAGARA (hovorca HZDS): "Tohto politika pozvala na Slovensko SNS a HZDS sa s týmto politikom nemá záujem stretnúť. Je to vyslovene vnútrostranícka záležitosť SNS. V každom prípade sa s týmto politikom z HZDS nikto nestretne."

Mikuláš DZURINDA (KDH): "Bude to signál, že slovenská vláda sa skladá z koalície, ktorej jeden člen má úzke kontakty s extrémnou nacionálnou stranou, a to bude veľavravné voči médiám a zahraničnému svetu."

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ján BUDAJ (DU): "SNS sa svojou extrémne pravicovou politikou veľmi vzdialila odkazu historickej SNS. Pozývaním politikov typu Le Pen SNS zhoršuje nielen svoje renomé, ale aj renomé slovenskej politickej reprezentácie a Slovenska ako štátu."

SkryťVypnúť reklamu

Ján LANGOŠ (DS): "Po neonacistickom výroku predsedu vlády o jeho zámere umožniť vysídlenie občanov SR maďarskej národnosti už oficiálna návšteva neofašistu Le Pena Západ nemôže prekvapiť. V civilizovanej Európe nejde o politické nálepky, neofašimus alebo neonacizmus, ale o základnú ľudskosť v politike, tradičnú úctu k ľudským bytostiam a o nezvratné rozhodnutie Západu nedopustiť znovu hrôzy, ku ktorým viedli fašistické a komunistické ideológie v tomto storočí. Nedávne rozhodnutia NATO a EÚ boli nesmierne závažné pre Západ i našu krajinu a môžu sa zmeniť len zásadnou zmenou vládneho politického režimu."

Gyula BÁRDOS (MKDH): "Pozvanie Le Pena je ďalším zo série negatívnych signálov. Žiaľ, je zarážajúce, že SNS ako strana vládnej koalície pozýva politika takého typu ako Le Pen na Slovensko práve teraz, keď sa má rozhodovať o smerovaní štátu na ďalšie obdobie. Pozvanie SNS mi pripomína príslovie: Vrana k vrane sadá,..."

SkryťVypnúť reklamu

László NAGY (MOS): "Le Pen je za úniu neutrálnych štátov Európy a je proti súčasnej podobe integrovanej Európy. Skamarátenie SNS s Le Penom je v protiklade s vládnym programom. V situácii, keď V. Mečiar hovorí o možnosti vysídľovania Maďarov, zahraničie to vníma ako spojenie nacionálnej časti Slovenska s francúzskymi nacionalistami."

Autor: sp

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 668
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 446
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 733
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 376
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 440
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 630
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 963
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 214
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu