BRATISLAVA (SME - ru) - Návrat z tohtoročnej dovolenky v Chorvátsku nedopadol pre rodinu z Chynorian s troma malými deťmi práve vydarene, keď ich šofér turistického autobusu zabudol vyzdvihnúť na stanovišti. Vec sa čiastočne vyriešila tým, že ich zobral ďalší autobus. Tu však mali vzhľadom na obsadenosť k dispozícii len dve miesta, takže deti museli uložiť i na podlahe. Aj keď sa rodina o dve hodiny neskôr - po tom, ako neskorší autobus dobehol ten správny so zábudlivým vodičom - dostala do "svojho" vozidla, predsa požiadali cestovnú kanceláriu (CK) Tip Travel, kde si zájazd kúpili, o finančné odškodnenie. Podľa slovenských zákonov zodpovedá CK za všetky dodávateľské služby - aj za kvalitu dopravy. V spomínanom prípade napokon Tip Travel svojej klientke, ktorá sa medzitým obrátila aj na Slovenskú obchodnú inšpekciu (SOI), vrátil ako odškodné 1000 Sk, 40 percent z hodnoty cestovného. Reklamácie na zájazdy z tohtoročnej letnej sezóny sa však zvyknú na inšpektorátoch SOI hromadiť až s určitým odstupom po lete, zväčša po tom, keď klienti nepochodia v tej-ktorej CK s vlastným vysvetlením. Na služby cestoviek prijala SOI v celej SR od začiatku tohto roka 35 sťažností (2,2 percenta všetkých evidovaných). Každá sa týkala pobytu v zahraničí. Okrem siedmich, ktoré sa ešte riešia, sa ako opodstatnených ukázalo 10, neopodstatnených sedem, čiastočne opodstatnené boli štyri. Sedem klienti stornovali, pretože CK im poskytli v rámci reklamačného konania zľavy za nekvalitné služby. Podľa informácie tlačového oddelenia Ústredného inšpektorátu SOI sa okrem už spomínanej reklamácie súvisiacej s Tip Travelom ďalšie opodstatnené sťažnosti týkali cestoviek Riviera, Refera, Globus, Eurosand a Požgay.
Autor: SME - du