á doprava), primátor Peter Kresánek priznáva, že jeho najdôležitejším cieľom v roku 1998 bude vytvorenie čo najspoľahlivejšieho finančného modelu na projekt výstavby metra. Podľa jeho predstáv by to mal byť model, ktorý by sa prípadne nemusel opierať o garanciu vlády, ale odohrával by sa na báze dôvery, na priamom vzťahu medzi finančnou inštitúciou a mestom. Ako zdôraznil, v polovici budúceho roka by mali byť hotové všetky projekty, ide teda o to, aby stavbu metra "chápali všetky nasledujúce generácie samosprávy, ale aj vlády SR ako stavbu začatú". Mesto oslovilo v tejto súvislosti početné finančné inštitúcie vo svete. Projekt sa rozloží na 30 rokov s nateraz odhadovanými nákladmi 35 miliárd korún, v prvých piatich rokoch sa počíta s výstavbou 10,3 km trate s ročným vynaložením vyše 2 miliárd (niektorí námestníci primátora hovoria o 4-5). Pre porovnanie - na zabezpečenie fungujúcej mestskej dopravy chce mesto na rok 1998 požiadať o dotáciu 1,2 miliardy, predpoklad však je, že bude potrebovať až 1,45 mld Sk (v tomto roku zhltne MHD odhadom 1,396 mld korún). Ak Bratislava nedostane potrebnú dotáciu na dopravu, radnica je pripravená uhradiť to z mestských peňazí.
Autor: SME - ru