Situácia v prijímaní televízneho signálu v Liptove by sa mala zlepšiť na budúci rok

LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ (PRE SME - MARTIN DROPPA) - Približne tretina domácností v Liptove neprijíma kvalitný, technickým parametrom vyhovujúci televízny signál. V tomto regióne Slovenska sú dokonca oblasti, kde nie je vôbec možné prijímať ani "základné" vysiel

anie STV 1, STV 2 a televízie Markíza. Medzi takého oblasti patria Závažná Poruba, Kráľova Lehota, Liptovská Porúbka, Bodice, Ploštín, Iľanovo, Demänová, Ondrášová. Na zlý alebo žiadny príjem televízneho signálu sa už dlhšie sťažujú i obyvatelia Liptovského Hrádku. Situácia by sa mala radikálne zlepšiť začiatkom leta budúceho roka. Obyvateľov Liptovského Mikuláša o tom formou ankety na prelome augusta a septembra informovala spoločnosť Mipas z Liptovského Mikuláša. Cieľom ankety, podľa slov Ing. Miroslava Paulíniho, riaditeľa Mipas, bolo zistiť, aký by bol záujem verejnosti o spustenie nového televízneho vysielača systému MMDS. Signál systému MMDS by pokryl väčšinu územia Liptova, len samotný Liptovský Mikuláš by bol vykrytý až na 97 percent. Systém MMDS je systémom bezdrôtového šírenia televízneho signálu v špeciálnom pásme a funguje už vo viacerých oblastiach Slovenska. Jeho prednosťou oproti klasickému káblovému rozvodu je najmä kvalita a podstatne menšie finančné náklady na realizáciu, tvrdí Ing. M. Paulínyi. Dôležité je i to, že v obci, kde má záujem o signál satelitného vysielania menej ako 30 či 40 domácností, nie je rentabilné budovať klasický káblový rozvod. Z výsledkov ankety vyplýva, že najväčší záujem verejnosti je o tzv. zrozumiteľné programy, teda hlavne vysielanie ČT 1, ČT 2, Prima TV, TV Nova a hudobných kanálov. V ponuke je i program stanice Liptov TV. Myšlienkou jeho vzniku sa už dlhšie zaoberajú liptovskí filmárski nadšenci a zástupcovia samosprávy v Liptovskom Hrádku. "Požiadali sme o pridelenie licencie na šírenie signálu v systéme MMDS a získali sme už aj predbežné súhlasné stanoviská prakticky od všetkých samospráv obcí v Liptove i od samosprávy Liptovského Hrádku. Paradoxné je, že sme ešte nedostali záväzné stanovisko od zástupcov samosprávy v Liptovskom Mikuláši, aj keď práve toto mesto by malo vďaka systému MMDS vyriešených najviac starostí s príjmom televízneho signálu," povedal M. Paulínyi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Autor: PRE SME - MARTIN DROPPA

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 750
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 582
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 737
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 608
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 581
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 369
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 107
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 241
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu