VW v Nemecku. Model Golf Synchro s pohonom všetkých kolies bude naďalej tvoriť väčšinu výroby automobilov v VW BA, ktorý jediný zatiaľ túto modifikáciu vyrába. Informoval o tom technický riaditeľ VW BA Karl P. Wilhelm.
V tomto roku predpokladali vo VW BA vyrobiť 29 tis. automobilov. V súčasnosti je reálna šanca, že sa im podarí vyrobiť okolo 40 tis. kusov. Podstatnú časť obratu podniku tvorí výroba prevodoviek. Plán na tento rok bol 268 tis. kusov. Podľa vedúceho výroby prevodoviek Petra M. Rüdigera ich v tomto roku vyrobia 280 tis. a v budúcom roku to bude 320 tis. kusov. V budúcom roku pribudne ďalší typ, šesťstupňová prevodovka pre osobné automobily. "Okrem dobrých výsledkov má však VW BA aj starosti. Tie sú spojené s rastom cien energií, výškou a častými zmenami poplatkov a odvodov, ktoré inde neexistujú," povedal K.P. Wilhelm.
VW BA má podľa slov P. M. Rüdigera eminentný záujem o spoluprácu so subdodávateľmi zo Slovenska. Niektoré súčiastky pre prevodovky sa dovážajú z Belgicka, Francúzska a Talianska, čo značne zvyšuje ich cenu. "Získať dodávateľov s priaznivou cenou na Slovensku je ťažšie, ako sme predpokladali. Hlavným dôvodom sú vysoké fixné náklady podnikov, ktoré majú málo objednávok a to zvyšuje cenu ich výrobkov. My však budeme rokovať ďalej", povedal P. Rüdiger.
VW BA potrebuje denne 30 tis. výkovkov z hliníka pre prevodovky. Pri dalšom zvyšovaní počtu pracovníkov naráža VW BA podľa riaditeľa personálneho oddelenia Jaroslava Holečka na obmedzenú ponuku v regióne Bratislavy. Faktorom, ktorý odrádza prípadných ďalších investorov z radov dodávateľov koncernu VW, sú podľa K. P. Wilhelma "rámcové hospodárske podmienky v Slovenskej republike".
V tomto roku preinvestuje VW BA 120 mil. DEM, čo sa podľa K. Wilhelma vyrovná sume investícií v podniku v rokoch 1991 - 1996. "Preferujeme opatrné postupné investovanie a samofinancovanie. Nepostavíme naraz obrovskú halu s vysokými fixnými nákladmi, aby sme potom, keď pominie súčasná konjunktúra, mali problémy vyrobiť dostatočný počet áut na jej plné využitie. Na druhej strane, investície môžeme uskutočňovať len vtedy, ak na trhu vládne konjunktúra, teda teraz. Ak postavíme novú halu, musí sa to podariť do dvoch rokov. Musíme sa rozvíjať, pretože malý podnik sa v čase poklesu odbytu stane rýchlo prebytočným. Bratislavský závod koncern VW v budúcnosti nebude môcť obísť", povedal K. P. Wilhelm.