Autá japonskej značky Honda vždy stelesňovali rýchlosť, eleganciu a športový charakter jazdy. Honda sa nepúšťala do segmentu veľkých off-roadov ani populárnych rekreačných fun-off-roadov. Všetko zmenila Honda CR-V. Média B.O.A.T. testoval túto novinku, ktorá sa čoskoro objaví na našich cestách.
Honda CR-V zvonka, bez dizajnérskych výstrelkov, zapadá do línie svojich konkurentov, ktorými sú napríklad Opel Frontera či Toyota LandCruiser. Spredu je nápadná masívna spodná časť prednej masky z plastickej hmoty, v ktorej sa integrovali nárazník a agresívna nasávacia mriežka pre chladiaci vzduch. Elegantné prelisy pokračujú z hornej časti prednej masky s moderným logom a aktuálnou mriežkou aj na kapote. Zadná časť je kolmá - charakteristická rezervným kolesom na pravej strane dverí batožinového priestoru. Tie sa otvárajú zľava doprava a zadné sklo samostatne smerom hore. Zvislé podlhovasté skupiny zadných svetiel sú umiestnené vysoko, akoby nahradzovali zadné stĺpiky.
Interiér je veľmi pohodlne usporiadaný a napriek zvýšenému podvozku - veď ide o automobil, ktorý je určený aj do terénu - sa nastupuje bez horolezeckých výkonov. Môžu za to nízko položené sedadlá. Sedadlo vodiča sa dá nastaviť do výšky, rovnako aj volant. Na predných aj zadných sedadlách vládnu veľkorysé priestorové pomery. Prístrojová doska je príjemne masívna a vetranie a kúrenie s automatickou klimatizáciou ovláda vodič kruhovými ovládačmi. Voliaca páka automatickej prevodovky si našla "americké" miesto - teda sprava pod volantom. Honda CR-V sa preto obíde bez stredového tunelu a pasažieri sa podľa vôle môžu prechádzať zo zadných sedadiel na predné a naopak.
Medzi sedadlami nájdeme sklápací stolík s otvormi na plechovky či fľaše s nápojmi. Batožinový priestor má objem 374 litrov, čo nie je žiaden zázrak, ale sklopením zadných delených sedadiel narastie na 688 litrov. V batožinovom priestore potešia praktické držiaky a zásuvka na 12 voltov. Pod podlahou je vodotesný odkladací priestor.
Testovaná Honda CR-V mala štvorvalcový benzínový dvojlitrový motor v kombinácii s automatickou prevodovkou. Veľa práce odviedli technici Hondy na podvozku, pretože sa musel osvedčiť aj na dobrých cestách aj v teréne. Honda CR-V mala príjemné jazdné vlastnosti na oboch povrchoch. Pomáhal posilňovač riadenia a účinné ABS. Automatická prevodovka má inteligentný systém riadenia GLC, ktorý spoľahlivo rozpoznáva podmienky jazdy a volí najvhodnejší okamih radenia rýchlostných stupňov.
Honda CR-V nie je terénny špecialista. Napriek tomu sa aj v teréne nedala Honda CR-V zahanbiť. Práve na ťažšom povrchu pomáha systém pohonu všetkých štyroch kolies - Dual Pump Real Time 4 WD. Zapája sa automaticky len vtedy, ak je ho treba. Pri prednej náprave sú umiestnené dve nezávislé hydraulické čerpadlá, ktoré vysielajú tlak závislý od rýchlosti otáčania kolies prednej a zadnej nápravy. Ak rozdiely tlakov signalizujú, že predné poháňané kolesá sa prešmykujú, spojkový mechanizmus prevodovky rozdelí náhon na prednú aj zadnú nápravu. Pohon 4x4 sa teda zapína podľa podmienok jazdy a nie je permanentný.
Priemerná spotreba benzínu bola počas nášho testu 10,8 litra na 100 kilometrov. Pri ľahšej nohe sa dalo jazdiť aj pod 9 litrov, pri razantnejšej jazde aj nad 12 litrov na 100 kilometrov.
Honda CR-V je veľmi zaujímavý a nový príspevok do triedy rekreačných vozidiel. Mal by sa predávať za cenu tesne pod hranicou 800 000,- Sk.
TECHNICKÉ ÚDAJE:
Motor: štvorvalcový benzínový, rozvod DOHC
Zdvihový objem: 1973 cm3
Maximálny výkon: 94 kW (128 koní) pri otáčkach 5 500 min-1
Maximálny krútiaci moment: 182 Nm pri otáčkach 4 200 min-1
Maximálna rýchlosť: 166 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 12,5 s
Spotreba (mesto/mimo mesta/ kombinácia): 13,2/8,5/10,2 l na 100 km
Objem palivovej nádrže: 58 l
Svetlá výška: 205 mm
Rozmery (d/š/v): 4 520/1 750/1 675 mm
Cena (predpokladaná): 799 000,- Sk.
Autor: Jozef BENÍČEK FOTO - Média B.O.A.T., autor