testovali sme *Honda CR-V - elegantný partner aj do terénu

Autá japonskej značky Honda vždy stelesňovali rýchlosť, eleganciu a športový charakter jazdy. Honda sa nepúšťala do segmentu veľkých off-roadov ani populárnych rekreačných fun-off-roadov. Všetko zmenila Honda CR-V. Média B.O.A.T. testoval túto novinku, ..

Autá japonskej značky Honda vždy stelesňovali rýchlosť, eleganciu a športový charakter jazdy. Honda sa nepúšťala do segmentu veľkých off-roadov ani populárnych rekreačných fun-off-roadov. Všetko zmenila Honda CR-V. Média B.O.A.T. testoval túto novinku, ktorá sa čoskoro objaví na našich cestách.

Honda CR-V zvonka, bez dizajnérskych výstrelkov, zapadá do línie svojich konkurentov, ktorými sú napríklad Opel Frontera či Toyota LandCruiser. Spredu je nápadná masívna spodná časť prednej masky z plastickej hmoty, v ktorej sa integrovali nárazník a agresívna nasávacia mriežka pre chladiaci vzduch. Elegantné prelisy pokračujú z hornej časti prednej masky s moderným logom a aktuálnou mriežkou aj na kapote. Zadná časť je kolmá - charakteristická rezervným kolesom na pravej strane dverí batožinového priestoru. Tie sa otvárajú zľava doprava a zadné sklo samostatne smerom hore. Zvislé podlhovasté skupiny zadných svetiel sú umiestnené vysoko, akoby nahradzovali zadné stĺpiky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Interiér je veľmi pohodlne usporiadaný a napriek zvýšenému podvozku - veď ide o automobil, ktorý je určený aj do terénu - sa nastupuje bez horolezeckých výkonov. Môžu za to nízko položené sedadlá. Sedadlo vodiča sa dá nastaviť do výšky, rovnako aj volant. Na predných aj zadných sedadlách vládnu veľkorysé priestorové pomery. Prístrojová doska je príjemne masívna a vetranie a kúrenie s automatickou klimatizáciou ovláda vodič kruhovými ovládačmi. Voliaca páka automatickej prevodovky si našla "americké" miesto - teda sprava pod volantom. Honda CR-V sa preto obíde bez stredového tunelu a pasažieri sa podľa vôle môžu prechádzať zo zadných sedadiel na predné a naopak.

Medzi sedadlami nájdeme sklápací stolík s otvormi na plechovky či fľaše s nápojmi. Batožinový priestor má objem 374 litrov, čo nie je žiaden zázrak, ale sklopením zadných delených sedadiel narastie na 688 litrov. V batožinovom priestore potešia praktické držiaky a zásuvka na 12 voltov. Pod podlahou je vodotesný odkladací priestor.

SkryťVypnúť reklamu

Testovaná Honda CR-V mala štvorvalcový benzínový dvojlitrový motor v kombinácii s automatickou prevodovkou. Veľa práce odviedli technici Hondy na podvozku, pretože sa musel osvedčiť aj na dobrých cestách aj v teréne. Honda CR-V mala príjemné jazdné vlastnosti na oboch povrchoch. Pomáhal posilňovač riadenia a účinné ABS. Automatická prevodovka má inteligentný systém riadenia GLC, ktorý spoľahlivo rozpoznáva podmienky jazdy a volí najvhodnejší okamih radenia rýchlostných stupňov.

Honda CR-V nie je terénny špecialista. Napriek tomu sa aj v teréne nedala Honda CR-V zahanbiť. Práve na ťažšom povrchu pomáha systém pohonu všetkých štyroch kolies - Dual Pump Real Time 4 WD. Zapája sa automaticky len vtedy, ak je ho treba. Pri prednej náprave sú umiestnené dve nezávislé hydraulické čerpadlá, ktoré vysielajú tlak závislý od rýchlosti otáčania kolies prednej a zadnej nápravy. Ak rozdiely tlakov signalizujú, že predné poháňané kolesá sa prešmykujú, spojkový mechanizmus prevodovky rozdelí náhon na prednú aj zadnú nápravu. Pohon 4x4 sa teda zapína podľa podmienok jazdy a nie je permanentný.

SkryťVypnúť reklamu

Priemerná spotreba benzínu bola počas nášho testu 10,8 litra na 100 kilometrov. Pri ľahšej nohe sa dalo jazdiť aj pod 9 litrov, pri razantnejšej jazde aj nad 12 litrov na 100 kilometrov.

Honda CR-V je veľmi zaujímavý a nový príspevok do triedy rekreačných vozidiel. Mal by sa predávať za cenu tesne pod hranicou 800 000,- Sk.

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor: štvorvalcový benzínový, rozvod DOHC

Zdvihový objem: 1973 cm3

Maximálny výkon: 94 kW (128 koní) pri otáčkach 5 500 min-1

Maximálny krútiaci moment: 182 Nm pri otáčkach 4 200 min-1

Maximálna rýchlosť: 166 km/h

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 12,5 s

Spotreba (mesto/mimo mesta/ kombinácia): 13,2/8,5/10,2 l na 100 km

Objem palivovej nádrže: 58 l

Svetlá výška: 205 mm

Rozmery (d/š/v): 4 520/1 750/1 675 mm

SkryťVypnúť reklamu

Cena (predpokladaná): 799 000,- Sk.

Autor: Jozef BENÍČEK FOTO - Média B.O.A.T., autor

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 652
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 423
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 731
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 312
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 426
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 703
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 939
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 259
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu