Koncepciou čistokrvný "superbike" vyzerá, ako keby si práve odskočil zo závodného okruhu. Konkurenciou v triede je napríklad Suzuki GSX-R 600, Yamaha YZF 600 alebo aj stará známa Honda CBR 600. Výhody šesťstoviek oproti motorkám s objemom 1000 cm3 a viac sú známe - nižšia hmotnosť a preto lepšia ovládateľnosť - niekedy aj priaznivejšie hodnoty zrýchlenia a pružnosti. Kawasaki Ninja 600 je menším bratom "superbiku" ZX-7 RR, známeho aj z okruhov. Môže sa pochváliť maximálnym výkonom 100 koní pri otáčkach 12 500 za minútu. Pre vodičov automobilov znie táto hodnota neuveriteľne vysoko, ale pre cestné motocykle s krátkozdvihovými motoromi je to celkom normálne. Ovládanie spojky aj preraďovanie rýchlostných stupňov je ľahké a presné. V kokpite je okrem rýchlomera a otáčkomera aj praktická "kontrolka", ktorá upozorňuje jazdca, že má zaradený neutrál. Výrobca uvádza hodnoty zrýchlenia z 0 na 100 km/h za iba 3,0 s a na 200 km/h za neuveriteľných 12 s. To sú konkurencieschopné výsledky aj pre monoposty F1. Geometria podvozku je vyslovene športová a tlmiace jednotky sú nastaviteľné. Možno ich prispôsobiť pre každodennú jazdu aj na závodný okruh. Použité pneumatiky Bridgestone Battlax BT56 ponúkajú aj pri extrémnom prejazde zákrutami s veľkým náklonom a na suchom povrchu veľmi dobrú priľnavosť. Ale pružnosť motora aj pri nižších rýchlostiach nesignalizuje, že by Kawasaki ZX6-R Ninja nedodržal sľuby z technického preukazu. Vysokú maximálnu rýchlosť pomáha dosahovať aj systém RamAir. Cez dva otvory v prednej kapotáži sa nasáva vzduch - čím vyššia rýchlosť, tým vyšší sací tlak. Tým sa zvyšuje aj výkon motora pri vyšších rýchlostiach. Motocykel s pevným a robustným rámom z ľahkej zliatiny ani pri prudkých zmenách smeru jazdy alebo pri prudkom brzdení nemá ani náznak nestability.
Špeciálnou kapitolou sú brzdy. Motocykle značky Kawasaki sú síce známe svojimi výbornými brzdnými sústavami, ale Kawasaki Ninja ZX-6R brzdí skutočne nemilosrdne. Vpredu sú dva brzdné kotúče so štyrmi piestikmi, vzadu jeden kotúč. Priemerná spotreba sa pohybovala podľa štýlu jazdy od 5 do 7,5 litra na 100 km. Pri objeme palivovej nádrže 18 litrov je preto nutná častá návšteva čerpacích staníc.
Autor: Michal BEDNÁR FOTO - MédiaB.O.A.T., autor