Hospodárenie holdingu Škoda, a.s., Plzeň skončilo so stratou 2,2 mld Kč. Obrat spoločnosti dosiahol 34 mld Kč, z toho na export smerovalo za 14 mld Kč. Vysoko záporný výsledok hospodárenia sa vykázal na želanie audítorskej spoločnosti Ernst & Young, ktorá zohľadňuje medzinárodné účtovné zvyklosti. Straty boli spôsobené potrebou vytvoriť si rezervy na rizikové pohľadávky. Podľa audítora je možné, že sa rezervy v plnej výške nepoužijú a potom sa pripočítajú do tohoročného hospodárskeho výsledku. Počas minulého roka boli do holdingu začlenené Tatra a Liaz - výrobcovia nákladných automobilov, z ktorých Tatra je v zlej finančnej situácii, ktorej korene sú v minulosti. Škoda aj tento rok dodáva zariadenia pre jadrové elektrárne Temelín a Mochovce. Počas minulého roka a tento rok sa má v spoločnosti investovať do rozvoja výroby ročne 2,5 mld Kč. Akcie Škody najprv vlastnili DIK-ovia, veľké banky a rodinná spoločnosť generálneho riaditeľa Lubomíra Soudka. V súčasnosti vlastnia zahraniční akcionári spolu 30 percent akcií, ich zloženie je dosť rozptýlené. Soudek si svoj akciový podiel zvýšil na 25 percent. V hre je predaj posledných 8 percent akcií od FNM ČR. Soudek by ich rád získal pod kontrolu, ale v ČR je bežné, že FNM ich predá tomu, kto ponúkne najviac. V marci sa v MF Dnes objavila informácia, že o kúpu balíka akcií Škody sa zaujíma aj VSŽ. Preto Soudek presviedča veľké banky, aby spomenutý balík od FNM kúpili. Trhová cena tohto balíka sa bude pohybovať okolo miliardy korún a Soudek takúto sumu zrejme nemôže ponúknuť. Soudek bude však potrebovať peniaze aj na pripravované navýšenie základného imania Škody na budúci rok z terajších 9,5 mld Kč až na 12 mld Kč.
Výrobky a dodávky Škody Plzeň sú známe aj v terajšej Juhoslávii. Juhoslávia sa snaží presviedčať potencionálnych investorov, že je bezpečné na jej území investovať. Problémom je, že Juhoslávia nie je členom svetovej obchodnej organizácie WTO. Energetika v Juhoslávii si teraz vyžaduje veľa investícií, pretože investovanie v dôsledku známych udalostí bolo zastavené. Juhoslávia stále nemá prístup k zdrojom Medzinárodného menového fondu, preto kapitál musia priniesť investori - dodávatelia zariadení. Český minister priemyslu a obchodu Karel Kühnl sa v auguste stretol s juhoslovanským ministrom hospodárstva. Stretnutie ministrov pripravilo pôdu na kontrakt na dodávku dvoch elektrárenských blokov zo Škody do juhoslovanskej Kolubarie. Škoda sem chce exportovať trolejbusy a lokomotívy.
Inou významnou akciou pre Škodu, ale aj pre SES, a.s., Tlmače je výstavba dvoch 500-MW elektrárenských blokov v čínskom Šen Tou. Škoda by tiež rada zriadila v Číne spoločný podnik na výrobu a montáž nákladných automobilov Tatra. V Číne sa tieto automobily používajú a stále sa ta vyvážajú náhradné dielce. Generálny riaditeľ Škody Plzeň Lubomír Soudek nedávno žiadal českých politických predstaviteľov, aby sa negatívne nevyjadrovali o čínskom politickom systéme, lebo potom by Škoda Plzeň prišla o zákazky. Soudek to povedal počas augustovej návštevy čínskeho ministra energetiky s tým, že je to požiadavka čínskej strany. SES, a.s., Tlmače by mala do Šen - Tou dodať elektrárenské kotly v hodnote najmenej 1 mld Sk.