Opoziční politici odmietajú zvýšenie DPH pre noviny

BRATISLAVA (SME - bog, sp) - Opozičné politické strany včera odmietli návrh Mečiarovej vlády zvýšiť daň z pridanej hodnoty (DPH) pre tlač zo 6 na 23 percent, ak obsah periodika predstavuje viac ako 10 percent inzercie, reklamy, erotického alebo pornografi

ckého zamerania. Poslanec HZDS D. Slobodník včera uviedol, že bol v zahraničí a o návrhu nič bližšie nevie. "Podľa môjho názoru nebude toto percento reklám 10 percent. Tá hranica sa bude pohybovať okolo 25 - 30 percent. Verím, že limit nebude taký prísny," povedal Slobodník. Pripustil, že v parlamente môže dôjsť ku korekcii vládneho návrhu. Kukanova DU oznámila, že bude v rámci SDK presadzovať nulovú daň pre periodickú tlač a zníženie dane vo sfére telekomunikácií pre prevádzkovateľov rozhlasového a televízneho vysielania. I. Šimko (KDH) označil návrh za "ďalší krok, ktorý potrebuje súčasná moc vykonať pri odstraňovaní demokratického poriadku". Súčasné totalitné režimy podľa neho už nevykonávajú priamu politickú cenzúru ako za Rakúsko-Uhorska, ale používajú najskôr ekonomické opatrenia. "Budeme proti tomu protestovať, hlavne však treba mobilizovať ľudí, aby vo voľbách pomohli diktátorskú vládu odstrániť," povedal Šimko. P. Zajac (DS) označil návrh "za brutálny útok proti slobodnej tlači, občanom a slobode slova", ktorý životne zasahuje prevažnú väčšinu hlavných novín v SR. "DS považuje túto formu ekonomickej cenzúry, odporujúcej všetkým zvyklostiam demokratických krajín, za odpudzujúcu formu vládnej politickej pornografie. Je to ďalšia akcia, ktorou chce vládna koalícia zlikvidovať pred voľbami slobodné médiá," povedal. B. Schmögnerová (SDĽ) uviedla, že "je zrejmé, že zvýšenie DPH je snahou ekonomicky likvidovať nepohodlnú tlač, neprekvapuje preto, že tento krok vláda načasovala na volebný rok, v ktorom chce monopolizovať mediálny priestor pre seba". Podľa predsedu SDĽ J. Migaša vláda vytiahla "kyjak na noviny". Podľa hovorcu SDK M. Dzurindu je návrh vlády "priamym útokom" na slobodu tlače. "Je ukážkou strachu vládnej moci, ktorá sa bojí kritiky," dodal. Gy. Bárdos (MKDH) a podotkol, že vládny návrh je jednoznačne politicky motivovaný. Vláda chce podľa predsedu MOS L. Nagya nielen zakryť rozpočtový deficit, ale predovšetkým dostať slobodnú tlač "na kolená".

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Autor: SME - bog, sp

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 699
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 488
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 734
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 502
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 480
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 511
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 008
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 177
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu