Aj keď známe biatlonové stredisko Osrblie doteraz dosiahlo v slovenských podmienkach nebývalé úspechy a svetový šampionát v tomto roku považuje IBU za jeden z najvydarenejších, nezaspalo na vavrínoch. Neomietnuté múry pri Klube biatlonu nasvedčujú, že čoskoro budú mať kde hlavy skloniť reprezentanti aj pri dlhých sústredeniach. Príležitosť na prípitok si však tentoraz vyslúžila dráha. Obyčajná dráha, ktorá sa biatlonovému srdcu neobyčajne prihovára. Z nadhľadu pripomína miniatúru okruhov formuly jeden, v realite ponúka neobyčajné spestrenie tréningov počas celých dvanástich mesiacov. Prezident Slovenského zväzu biatlonu Benjamin Leitner bol tak trochu namäkko, keď spolu s ďalšími, ktorí sa zaslúžili o zrod asfaltovej tréningovej dráhy, asistoval pri slávnostnom prestrihávaní pásky. Okruh dlhý 819 metrov a široký 3,60 m si vyžiadal náklady 2 milióny 100 tisíc a prakticky celú sumu uhradil Štátny fond telesnej kultúry. Zostáva splatiť už iba 100 tisíc a reklama fondu vo forme transparentu si na biatlonovom štadióne zaslúži čestné miesto. Pri prípitku "novorodencovi" sa trochu popustila uzda fantázii a rozvíjali sa ďalšie plány. Čo tak pokryť asfaltovým kobercom celý štvorkilometrový okruh alebo potiahnuť dráhu až do doliny s dĺžkou do troch kilometrov? Smelé prognózy zakotvili dokonca aj na Trangoške, ktorá so vzdialenosťou asi 20 km od Osrblia by sa mohla stať sesterským partnerom miest na sústredenia a vytvárať mimoriadne cenné kombinácie vysokohorského prostredia s údolným. "Svet by nám už potom naozaj mal čo závidieť," povedal B. Leitner. "Aj teraz sa však máme čím pochváliť, veď terajšia dráha umožňuje rôzne využitie pre cyklistov, korčuliarov na kolieskach, vyšantiť sa môžu aj deti na upravenom dopravnom ihrisku. Za najväčší prínos považujem fakt, že sme už odstránili nebezpečenstvo prípravy na suchu medzi autami a výfukovými plynmi. Napokon, za jeden z hlavných argumentov, ktorý presvedčil členov Štátneho fondu telesnej kultúry, bolo zdôraznenie bezpečnosti. Ak by sme nedajbože pri tréningoch na frekventovaných cestách zaznamenali vážny úraz, potom by už bolo neskoro spytovať si svedomie."