Vydavatelia považujú zámer vlády zvýšiť DPH pre noviny za frontálny útok na tlač

BRATISLAVA (SME - sp) - Za frontálny útok na periodickú tlač v predvolebnom období označili včera slovenskí vydavatelia zámer Mečiarovej vlády zdaňovať noviny, v ktorých viac ako 10 percent obsahu predstavuje reklama, inzercia, erotické a pornografické ..

BRATISLAVA (SME - sp) - Za frontálny útok na periodickú tlač v predvolebnom období označili včera slovenskí vydavatelia zámer Mečiarovej vlády zdaňovať noviny, v ktorých viac ako 10 percent obsahu predstavuje reklama, inzercia, erotické a pornografické zameranie, základnou sadzbou DPH 23 percent. Pre periodickú tlač by to znamenalo zvýšenie nákladov, ktoré by sa premietli do zvýšenia cien novín a časopisov, pretože väčšina z nich má viac ako 10 percent obsahu inzerciu a reklamu, a pritom nie je erotická či pornografická. Vláda návrh novely zákona o DPH schválila minulý týždeň. Podľa novely, ktorú musí ešte schváliť parlament, budú noviny, časopisy a periodiká zaradené do zníženej 6-percentnej sadzby DPH, avšak tlačiarenské výrobky, v ktorých reklama, inzercia, erotické a pornografické zameranie predstavuje viac ako 10 percent ich obsahu, budú zdaňované sadzbou DPH 23 percent. Vicepremiér S. Kozlík včera povedal, že novela zákona o DPH sa "v žiadnom prípade nedotkne bežných denníkov. Nie je tu nijaký dosah na obmedzenie mediálneho priestoru". Pôvodne ministerstvo financií (MF) v zmysle smernice EÚ navrhovalo 23-percentnú sadzbu dane pri 50 a viac percentnom obsahu reklamy a inzercie v novinách, časopisoch a periodikách. Denník Národná obroda informoval, že zníženie pôvodne navrhovanej hranice na 10 percent podľa nemenovaného zdroja presadil minister kultúry I. Hudec. Na otázku, či minister financií S. Kozlík proti takémuto návrhu neprotestoval, hovorca MF J. Mach povedal: "Bola tam diskusia, padali aj iné čísla, nakoniec vláda odsúhlasila 10 percent." Stanovisko hovorkyne ministra kultúry v tejto súvislosti sa nám nepodarilo získať.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Autor: SME-sp

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 730
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 671
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 736
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 697
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 686
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 261
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 219
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 297
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu