BRATISLAVA (SME - ru) - "Do poradne nám každý týždeň príde 15 i 20 ľudí sťažujúcich sa na platby za byt," hovorí PhDr. Josef Lounek zo Združenia spotrebiteľov Slovenska. Okamžite má k dispozícii desiatky príkladov, ako by rozúčtovania od správcov bytov nemali vyzerať. "Unigalex v Bratislave napríklad zaslal obyvateľom bytov, ktoré má v správe, ročné vyúčtovanie tak, že si zvolil nepochopiteľnú vyúčtovaciu dobu od 1. 1. 1996 do 31. 3. 1997," hovorí, "a spotrebiteľovi uviedol vo vyúčtovaní len niekoľko neskontrolovateľných čísel. Navyše namiesto vecne regulovanej ceny 150 Sk/GJ za kúrenie a teplú vodu si stanovil svojvoľnú sadzbu 200 Sk/GJ." Podľa jeho slov aj Stavebné bytové družstvo Bratislava I zaslalo v tomto roku niektoré rozúčtovania v neprípustnej forme - bez uvedenia kompletných údajov za každý dom. Bytový podnik Bratislava-Ružinov zas doručil obyvateľom vyúčtovanie, v ktorom spätne za posledné 3 roky prerátal nové rozúčtovanie všetkých platieb, pochopiteľne, s vyššími ciframi. Ako prízvukuje Lounek, takéto spätné zmeny vo vyúčtovaniach sú neprípustné a dodáva, že na bytových družstvách a podnikoch pracujú pre vysokú fluktuáciu často nekvalifikovaní zamestnanci bez znalosti problému.
Autor: SME-ru