rní, kde vykonali 94 kontrolných nákupov. Predraženie a poškodenie spotrebiteľa zistili v 76 prípadoch, čo je 80,9 percenta. Za veľmi zaujímavý označil riaditeľ Inšpektorátu SOI pre Žilinský kraj Jozef Polák prípad reklamácie služieb cestovnej kancelárie na základe podania sťažnosti jednej z účastníčok zájazdu. Sťažovateľka oznámila závažné technické chyby v poskytnutom ubytovaní v chorvátskom Meduline - pokazené odpadové potrubie, ktoré spôsobilo, že v priestoroch ubytovania boli potkany. Počas dovolenkového pobytu však nebola zabezpečená náprava. Na základe toho inšpektori prekontrolovali v cestovnej kancelárii riešenie tejto reklamácie a zistili nedostatky. V takomto prípade môže SOI udeliť cestovnej kancelárii pokutu až do výšky 500 000 korún. Skutočná výška pokuty však bude podľa J. Poláka závisieť od toho, akým spôsobom cestovná kancelária vyrieši sťažnosť poškodenej.