BRATISLAVA (SME - ch) - Za recesiu považuje riaditeľka Rádia Koliba Monika Beňová billboardy parafrázujúce obraz E. Delacroixa Sloboda vedie ľud. Na plagáte má Sloboda tvár M. Beňovej, šliape po logu Rádia Twist a medzi "porazenými a mŕtvymi" sa ocitli logá Rock FM a Fun Rádia. V súvislosti s plagátom sa objavili názory, že došlo k porušeniu zákona o reklame, Obchodného zákonníka a autorského zákona. "Myslím si, že nebol porušený žiadny zákon," tvrdí M. Beňová. "Zatiaľ to beriem ako recesiu a vážne sa tým začnem zaoberať, až keď niekto konkrétne povie, ktorý zákon bol porušený. Vlastne sme týmto rádiám urobili reklamu a zároveň sme dali najavo, že iba tieto považujeme za vážnych konkurentov," dodala. Plagátom sa síce už zaoberala Rada pre reklamu, svoje stanovisko však ešte nezverejnila. Ako sme sa dozvedeli na sekretariáte generálneho riaditeľa Fun Rádia, najpočúvanejšieho súkromného rádia na Slovensku, Peter Abrahám poskytol stanovisko týždenníku Trend a už sa k plagátu vyjadrovať nebude. V spomenutom stanovisku sa uvádza, že naozaj dôležité sú iba čísla hovoriace o počúvanosti a tie vravia jasnou rečou. Zadávateľom kontroverznej kampane bola reklamná agentúra Donar, ktorej generálny riaditeľ Fedor Flašík je spolumajiteľom Rádia Koliba. Agentúra je známa organizovaním osláv, na ktorých financovanie boli vyčlenené peniaze zo štátneho rozpočtu a nedávno inštalovala oproti Prezidentskému palácu v Bratislave digitálne hodiny, ktoré odpočítavajú prezidentovi dni do konca jeho funkčného obdobia. Rádio Koliba začalo vysielať 1. apríla tohto roku a svojím signálom pokrýva približne 75 percent územia Slovenska.
Autor: SME-ch