BRATISLAVA (SME - bd) - Francúzske mestečko Cannes sa verejnosti spája so slávnym filmovým festivalom, ktorý sa tu koná každú jar. Menej sa však vie, že ďalší festival sa organizuje na jeseň a krúti sa okolo televízie. Tohto roku sa na ňom zúčastnila aj slovenská komerčná televízia Markíza. Ako nám povedal riaditeľ centra umeleckej tvorby Ľubo Gregor, ktorý bol členom slovenskej delegácie, ide vlastne o mediálny trh. Zúčastňuje sa na ňom gros televíznych spoločností a agentúr, ktoré si navzájom ponúkajú programy a dohadujú predbežné zmluvy. "Tohto roku tu bolo oveľa viac mediálnych spoločností než po iné roky. Z Markízy sme boli šiesti. Okrem mňa Táňa Heldová, riaditeľka programu, a zástupcovia obchodného oddelenia. Po celý čas tvrdo pracovali a urobili mnoho zaujímavých obchodov. Uzavreli sa predbežné zmluvy na nákup filmov, seriálov i zábavných relácií, detských programov, rozprávalo sa o koprodukciách, dokonca sme zasnívali aj o koprodukcii s Disneyho štúdiom. Najdôležitejšie však bolo stretnutie s francúzskymi priateľmi s Tild Production a Tele France 2 kvôli Pevnosti Boyard, na ktoré pricestoval aj generálny riaditeľ Markízy Pavol Rusko. Finalizovali sme tu našu zmluvu, ktorá sa podpíše 15. januára, aby v svetoznámej súťaži bolo aj slovenské družstvo."
Autor: SME-bd