Na letnom zájazde Korzika - Sardínia, ktorý poriadala CK Bivak klub Brno, s. r. o., sa zúčastnilo 40 turistov z ČR a SR. Dvaja mladí Kremničania, Dalibor a Andrea, sa vrátili z dovolenky, ktorá sa podobala zle zinscenovanej detektívke, znechutení a o pár tisícok "ľahší". "Tretí deň po príchode," hovorí Dalibor, "sme šli na pláž neďaleko Bastie. Vedúci zájazdu nás upozornil, aby sme všetky doklady, cennosti a peniaze nechali v autobuse. Rešpektovali sme výzvu, pretože Korzika je predstavovaná ako `Ostrov krevní pomsty a banditů`. Krátko na to náš autobus ktosi vykradol. Približne 30 ľudí prišlo o majetok v hodnote cca 300 tisíc Kč, nič nezmizlo akurát šoférom autobusu. Ten nik nestrážil, hoci vodiči boli dvaja. Jeden z účastníkov zájazdu si spomenul, že ešte v prístave Bastia prišli do autobusu dvaja neznámi muži a pri rozhovore s vodičmi si dokonale prezreli interiér vozidla. Kým sme na tamojšej policajnej stanici spisovali zoznam ukradnutých vecí, vodiči odišli zaskliť okná. Vrátili sa po dvoch hodinách a okná boli `zasklené` igelitom. Zvyšok dovolenky bol `o ničom`." Po návrate poslal Dalibor doporučený list aj fax, v ktorom žiada vedenie CK o vysvetlenie prípadu, náhradu škody a ospravedlnenie sa klientom. Odpoveď do októbra neprišla. Denník SME požiadal o vysvetlenie zakladateľa s. r. o. Ing. V. Hroudu. Jeho odpoveď bola: "Vykrádanie autobusu je bežné, okolnosti nepoznám, nebol som tam. Domnievam sa, že CK nenesie za tento prípad zodpovednosť, ani prepravca." Na otázku, kto je teda zodpovedný a povinný vyriešiť prípad, odpovedala denníku SME tajomníčka Slovenskej asociácie cestovných kancelárií, Jana Kozubová: "Rovnako ako v SR, tak i v ČR platí zákon na ochranu spotrebiteľa, ktorý hovorí, že predajca, CK, nesie právnu zodpovednosť za kvalitu služieb i prípadné škody, ktoré utrpí klient, s ktorým je CK v zmluvnom vzťahu". Klient nevymáha škody od dopravcu, ktorý je vlastne len subdodávateľom cestovnej kancelárie.
Autor: Katarína Schmidtová