Obraz Slovenska nemôže vytvoriť jedna agentúra, tvrdí riaditeľ SIA Ľ. Dubecký

BRATISLAVA (SME - dos) - Slovenská informačná agentúra (SIA) sa svojou činnosťou a aktivitami podieľa na zmene pohľadu západoeurópskych krajín na Slovensko, ale vyriešenie tohto problému sa pohybuje predovšetkým na politickej úrovni. Uviedol to riaditeľ .

BRATISLAVA (SME - dos) - Slovenská informačná agentúra (SIA) sa svojou činnosťou a aktivitami podieľa na zmene pohľadu západoeurópskych krajín na Slovensko, ale vyriešenie tohto problému sa pohybuje predovšetkým na politickej úrovni. Uviedol to riaditeľ SIA Ľubomír Dubecký v odpovedi na otázku SME, či SIA môže do decembrového summitu Európskej únie, ktorý rozhodne o jej rozšírení, zmeniť súčasné negatívne hodnotenie Slovenska západnými krajinami. Obraz Slovenska však podľa jeho slov nemôže vytvoriť jedna agentúra alebo jeden človek. Príčiny zlého obrazu Slovenska v zahraničí vidí najmä v podľa neho často neobjektívnom a zveličenom informovaní zahraničia o domácich problémoch SR. SIA bola zriadená v júli 1995 s cieľom prezentovať SR v zahraničí, organizovať a koordinovať prezentačné aktivity SR smerom do zahraničia. Jej činnosť je orientovaná do oblasti tvorby informačných produktov, organizácie prezentačných podujatí, poskytovania služieb a zabezpečovania programu návštev pre zahraničných novinárov a prevádzkovania internetovej stránky o SR. "Viem, že boli v minulom období námietky voči tomu, čo SIA robila. Ja som sa snažil podstatne zmeniť koncepciu SIA a jej činnosť v maximálnej miere zosúladiť s pôvodnými zámermi, ktoré mala plniť," uviedol Ľ. Dubecký v odpovedi na otázku, ako vzhľadom na zlý obraz Slovenska v zahraničí hodnotí pôsobenie SIA jeho nadriadený orgán, ktorým je Úrad vlády SR. Na otázku, či vie niečo o svojom pripravovanom odvolaní, Ľ. Dubecký, ktorý nastúpil do funkcie v júni 1996, pripustil, že informácie o jeho nahradení inou osobou sa šíria už od januára tohto roku, hoci nepozná ich zdroj ani dôvod.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Autor: SME-dos

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 7 441
  2. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 6 271
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 5 037
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 4 347
  5. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 703
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 2 409
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 009
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 777
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu