BRATISLAVA (SME - r) - V súvislosti s odvolaním Oľgy Repášovej z funkcie sme do redakcie dostali veľa stanovísk, ktoré tento akt odsudzovali. PhDr. Anna Butašová, CSc., z katedry romanistiky Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského nám poslala úvahu, v ktorej za zamerala na dva najvážnejšie problémy, ktoré toto odvolanie mohlo spôsobiť - narušenie dôvery francúzskych partnerov k serióznosti našej štátnej správy a strata morálneho kreditu štátnej správy v očiach stážistov - budúcich učiteľov francúzskeho jazyka.
Z úvahy vyberáme: "Nebolo vždy jednoduché odolať rôznym tlakom rodičovskej verejnosti, ale i štátnej správy pri dodržiavaní prísnych pravidiel pri prijímacích pohovoroch, ale najmä maturitných skúškach, ktoré na naše slovenské pomery boli oveľa náročnejšie. Sama som štyrikrát vykonávala funkciu predsedu maturitnej komisie v bilingválnej sekcii a bola som svedkom hodnotenia bývalého francúzskeho veľvyslanca M. Perrina, ktorý sa vyjadroval v superlatívoch o kvalite výučby, o pripravenosti absolventov bilingválnej sekcie pokračovať v štúdiu vo Francúzsku, o výborných podmienkach, ktoré boli vizitkou aktivít a snáh vedenia školy, ale samozrejme i celého tímu pracovníkov. Bola som však svedkom i chválospevov pána štátneho tajomníka Ministerstva školstva SR doc. O. Nemčoka, ktorý bol prítomný na slávnostnom akte odovzdávania maturitných vysvedčení a bola som tiež svedkom veľmi dobrého hodnotenia úrovne školy ústami pani Cankovej, vtedy riaditeľky školskej správy. V časoch, keď sa naša pani ministerka stretáva s pánom Le Penom, odvolávať sa na akési zásady či morálku je jemne povedané naivné. V školstve sa nám dejú zvláštne veci a drvivá väčšina učiteľov, žiakov, nás všetkých mlčí - tichučko dúfajúc, že nás takýto osud možno nikdy nepostihne."
"Opäť sme sa raz mali možnosť prezentovať pred predstaviteľmi Európskej únie ako krajina s hlboko zakorenenými princípmi demokracie. Pre francúzskych kolegov je to iste pri mnohých iných problémoch, ktoré tu vidia, ďalšia kvapka do pohára negatív. Pre nás je to možnosť vyskúšať si, či ešte vieme prekročiť svoj vlastný tieň. Sme ešte schopní povedať v rezorte školstva, že čierne je čierne a biele je biele? Sme schopní zakričať, že kráľ je už skutočne úplne nahý?"