Dobrý minister, prekvapení pacienti *Na okraj

1. júla 1997 bol Národnou radou SR schválený návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 98/1995 Z.z. o Liečebnom poriadku. Účinnosť nadobudol 1. októbra 1997. Súčasťou prijatých zmien je aj Zoznam zdravotných výkonov a Zoznam liečiv. Dve dôležité ...

1. júla 1997 bol Národnou radou SR schválený návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 98/1995 Z.z. o Liečebnom poriadku. Účinnosť nadobudol 1. októbra 1997. Súčasťou prijatých zmien je aj Zoznam zdravotných výkonov a Zoznam liečiv. Dve dôležité prílohy, s ktorými pracujú hlavne ambulantní lekári deň čo deň. Celý "vtip" spočíva v tom, že 1. október už bol a nikto z lekárov nemá poňatia, aké zmeny spomínaný zákon priniesol, pretože jednoducho nebol nikde publikovaný. Stalo sa nepísaným pravidlom, že zdravotnícka obec je informovaná na poslednú chvíľu alebo, ako v tomto prípade, vôbec nie je informovaná o prijímaných zmenách. Ministerstvo si zrejme od júla nenašlo vhodnú minútku. A tak lekári v ambulanciách už niekoľko dní predpisujú lieky, o ktorých nevedia, či sú plne hradené poisťovňami. Pacient je neraz nepríjemne prekvapený, ak si za predpísaný Celaskon, Ampicilin či iný liek musí doplatiť a lekár ho na to neupozornil. To sú prvé poznatky, ktoré ambulantní lekári získali zo skúseností pacientov. Aspoň že lekárnici vedia, ako sa zmenila kategorizácia liekov. Tí, čo sú na počiatku reťazca, lekári, to zrejme vedieť nemusia. Rovnako o zmenách v bodovaní výkonov nikto z lekárov nič nevie. Prekvapení budú až vtedy, keď zistia, že za zrealizované výkony im nikto nezaplatí, lebo daný výkon podľa Zoznamu zdravotných výkonov im neprináleží realizovať. Niektorí sa preto informovali u revíznych lekárov poisťovní, márne, ani tí neboli múdrejší. A práve v tomto čase predkladal minister zdravotníctva do parlamentu správu o stave svojho rezortu. Všetku vinu za zlú situáciu zvalil na zdravotné poisťovne, zabudol však úprimne priznať, že zatiaľ, čo sa v zdravotníctve kopia problémy, ktorých riešením je poverený on (veď berie za to plat), v centre pozornosti vládneho hnutia i jeho samotného zostáva privatizácia niektorých zdravotníckych zariadení. Apropós, kedy sa lekári zoznámia s už viac ako týždeň platiacim novým Liečebným poriadkom?

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Autor: MUDr. IVETA PLŠEKOVÁ (autorka je stálou spolupracovníčkou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 646
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 410
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 730
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 266
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 407
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 730
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 931
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 282
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu