MUDr. Vladimír KLÍMA, Košice: "Žiaľ, limit Všeobecnej zdravotnej poisťovne a Vzájomnej životnej poisťovne na tento rok sme už vyčerpali. V praxi by to malo znamenať, že ich poistencov by sme nemali už ošetriť, pretože tieto výkony nám poisťovne pravdepodobne neuhradia. Skutočnosť je však taká, že nemôžeme z morálneho hľadiska odmietnuť pacientov s bolesťami."
MUDr. Monika ORLICKÁ, Prešov: "Mali by sme ošetrovať pacientov len do výšky limitu. Netýka sa to však akútnych prípadov. Ostatné objednávame na neskôr. Situácia je veľmi zlá - limit na tento mesiac nám vystačil akurát na ošetrenie bolestivých prípadov."
MUDr. Pavol ČANDÍK, Vranov nad Topľou: "Bolestivé prípady a školskú mládež ošetrujeme v plnom rozsahu, ostatných len do vyčerpania limitu. Mrzí ma, že sa kvôli tomu nie z našej viny dostávame občas s pacientmi do konfliktu."
MUDr. Ladislav BODÁK, Kráľovský Chlmec: "Objednávam len súrne prípady, aby som sa zmestil do limitu. Protetické práce zväčša presúvam až na budúci rok. Platby z poisťovní meškajú tri aj štyri mesiace. Prejsť na systém platieb v hotovosti je vzhľadom na vysokú nezamestnanosť v regióne nereálne."
MUDr. Milan ŠTEŇKO, Humenné: "Predpokladám, že väčšina lekárov prejde na zálohovité platby v hotovosti. Druhá možnosť je, že budeme poskytovať služby len do výšky limitu, všetky práce nad tento limit zaplatí pacient v hotovosti. Občas počujem, že stomatológovia sa správajú protiústavne. Myslím si, že toto obvinenie patrí skôr poisťovniam."
Autor: sen