Hoci Tatranský turistický veľtrh v Poprade (Tatra Turist Workshop) má za sebou už 6. ročník, ešte nevyrástol z plienok začiatočníka. Sympatická je snaha organizátorov dať mu konečne špecifické zameranie, orientovať ho na trendy eko- a agroturistiky, ktoré majú v regióne pod Tatrami silné zázemie. Potiaľ je zmysel veľtrhu čitateľný, dokonca aj príťažlivý. Otázniky však visia nad jeho odozvou - komu je veľtrh vlastne určený? Podľa poznatkov z práve skončeného, novokoncipovaného veľtrhu to vyzerá, že sa navzájom medzi sebou spoznávali iba vystavovatelia. Na Tatra Turist Workshope nebolo ani stopy po tých, ktorí by ponúkané služby prišli do Popradu pre klientov nakupovať. Workshop stačil iba ukázať, aké zázemie na vidiecku a vysokohorskú turistiku máme. Ale komu to ukázal? Opäť iba domácim, teda ľuďom, ktorí podmienky a možnosti regiónu dobre poznajú. Organizátori hovoria - buďte trpezliví, hľadáme smerovanie, urobíme analýzy, poučíme sa... Iste, všetko chce svoj čas, ale každá premárnená príležitosť je stratou zákazníka. A o to by na veľtrhu predovšetkým malo ísť. Ani anglicky znejúci názov podujatia nedokáže prekročiť tieň úzko regionálne zameraného veľtrhu. Klient či potenciálny hosť zostal úplne bokom.
Autor: kim