BRATISLAVA (SME - rf) - Generálny riaditeľ Železníc SR (ŽSR) Michal Lazar predložil Správnej rade ŽSR koncepčný návrh na zmenu dislokácie Divízie dopravnej cesty (DDC) Bratislava - Zvolen. Medzi dôvodmi na presťahovanie tejto divízie z Bratislavy do Zvolena sa uvádza, že "v obvode Bratislavy je v ŽSR absolútna prezamestnanosť. To spôsobuje nedostatok možností výberu najkvalitnejších zamestnancov". M. Lazar pokračuje konštatovaním, že pre "pôsobenie DDC vo Zvolene sú vytvorené všetky podmienky aj prítomnosťou potrebných inštitúcií štátnej správy, peňažných úradov, služieb a výrobnej sféry" a "poloha Zvolena umožňuje rýchle spojenie do Bratislavy". Podľa M. Lazara teda ide v tomto bode odôvodnenia o to, že divíziu treba presťahovať z Bratislavy do Zvolena preto, že zo Zvolena je rýchle spojenie do Bratislavy. Radoví pracovníci ŽSR sú prekvapení aj poznatkom generálneho riaditeľa, že zo Zvolena do Bratislavy je rýchle spojenie, pretože každý železničiar vie, že ide o spojenie veľmi pomalé. Je možné, že v rámci znižovania stavu pracovníkov ŽSR príde presťahovaním divízie z Bratislavy do Zvolena o miesto v hlavnom meste niekoľko desiatok ľudí a vo Zvolene sa prijme menší počet pracovníkov, čo je v súlade s odôvodnením, podľa ktorého budú vo Zvolene "nižšie nároky na počet zamestnancov DDC". O niekoľko riadkov ďalej sa zase konštatuje, že "premiestnenie DDC do Zvolena by vyvolalo len minimálne zmeny v organizačnom usporiadaní DDC..." Materiál nového generálneho riaditeľa ŽSR považujú mnohí železničiari za amatérsky. Niektoré indície naznačujú, že ide o dosadenie vopred určených "správnych" ľudí na niektoré miesta v ŽSR, pretože práve zo Zvolena pochádza predseda Správnej rady ŽSR J. Halaj ako i námestník M. Lazara V. Vysočáni. O vysvetlenie denník SME chcel požiadať aj generálneho riaditeľa ŽSR M. Lazara, no ten žiadosti o rozhovor so SME odoláva už viac ako mesiac.
Autor: SME-rf