Leto nás prekvapilo nižšou návštevnosťou turistov

BRATISLAVA (SME - ru) - Jednou z čŕt tohtoročnej turistickej sezóny bol zlom v doterajšej priaznivej - v posledných rokoch neustále stúpajúcej - návštevnosti Slovenska. Kým v rokoch 1995 a 1996 dosiahol podľa údajov Štatistického úradu SR jej medziročný .

BRATISLAVA (SME - ru) - Jednou z čŕt tohtoročnej turistickej sezóny bol zlom v doterajšej priaznivej - v posledných rokoch neustále stúpajúcej - návštevnosti Slovenska. Kým v rokoch 1995 a 1996 dosiahol podľa údajov Štatistického úradu SR jej medziročný nárast 21,3 percenta, v tohtoročných letných mesiacoch, počas ktorých sa tradične dosahuje najvyšší prílev návštevníkov, klesli v júni oproti vlaňajšku počty prekročenia hraníc o 4 percentá a v júli dokonca o 20 percent. V auguste stúpol počet návštev v porovnaní s rovnakým mesiacom roka 1996 len minimálne - o 0,7 percenta. Za rok 1997 je ešte predčasné bilancovať celkovú návštevnosť, podľa hlasov odborníkov nás však stagnácia v príleve cudzincov nevyhnutne čaká, ak sa nezmení doterajšia málo ofenzívna propagácia Slovenska v zahraničí ako krajiny cestovného ruchu. Skrátka, stále sa o nás málo vie. Ako informoval Ústav turizmu, a. s., len 10 percent cudzincov k nám prichádza organizovanou formou a aj tento podiel klesá. Navyše nepriaznivo sa mení štruktúra návštevníkov smerom k ich nižšej solventnosti. Podľa údajov sekcie cestovného ruchu ministerstva hospodárstva to, čo náš štát vynakladá na propagáciu, sa vlastne rovná príspevku, aký dostáva Slovenská agentúra pre cestovný ruch. Na tento rok je to 51 miliónov korún (z toho sa čerpajú aj režijné náklady), vlani to bolo niečo viac ako 33 miliónov. Ako nás informoval ten istý zdroj, v Rakúsku napríklad vydali na štátnu propagáciu v tomto roku vyše 500 miliónov šilingov, v Nemecku 60 miliónov mariek. Podľa informácie z Českej centrály pre cestovný ruch na tento rok dostali znížený príspevok vo výške 82 miliónov Kč.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Autor: SME - ru

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 713
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 677
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 736
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 701
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 693
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 265
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 221
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 300
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu