l, čo vyklíči v hlavách slovnaftárov. Akiste aj obrovská reklama pre firmu, ktorá na Paríži-Dakare nadobúda nebývalé rozmery, spôsobila, že Slovnaft prakticky už udelil účasti Jaroslava Katriňáka zelenú. "V tomto ročníku by som sa asi len otestoval, pretože predstavy Slovnaftu hovoria o viacerých účastiach," hovorí Jaroslav Katriňák. "A či mám nejaké obavy? Pochopiteľne. Najviac na jazdcov pôsobí nekonečná púšť, kde nemáte pre svoj zrak ani jeden oporný bod. Psychika je napnutá do obrovských rozmerov. V určitých okamihoch sa môžete spoliehať jedine na správnosť navigácie." Navigovať chod svojho stroja nie je záležitosť jednoduchá. J. Katriňák: "Nech si niekto nemyslí, že idete tam, kam ručička ukáže. Do navigačného systému už pred etapou vkladáte všetok svoj um a skúsenosti. Je to akýsi malý počítač, ak ho nesprávne nakŕmite údajmi, môžete dopadnúť zle. A potom, musíte sa naučiť doslova čítať pieskové duny, určovať mäkký a tvrdý piesok a podľa toho zvrtnúť svoj stroj do správneho smeru." Jaroslava Katriňáka poženie vpred veľký štvortakt motocykla KTM, teda žiadny už vyskúšaný Husaberg šitý na mieru enduro terénov, ale špeciálny stroj vhodný do afrického prostredia. "Mali by mi ho dodať v predstihu, takže doma v Žabokrekoch si ho detailne otestujem. Pokúsim sa vyhľadať na okolí nejaké pieskovne, aby som spoznal jeho všetky zápory a prednosti." Byť osamotený na Dakare sa rovná pomaly samovražde. "Veľa si sľubujem od spoločnosti českého jazdca Stanislava Zlochu, ktorý už Dakar spoznal na vlastnej koži. Mali by sme sa predstaviť ako tím dvoch jazdcov a viacerých mechanikov. Samotní Česi už majú skúsenosti aj s priškrtenou výpravou a vystríhali nás, že pri kolobehu pretekov nebol čas na normálny spánok, pretože po dojazde im hodiny a hodiny spotrebovala oprava motocyklov a do sedla naskakovali už o tretej, štvrtej ráno. Všetko však závisí od peňazí." Samozrejme, veľké oči na takomto podujatí by mohli priniesť aj katastrofu. "Zo dva-tri dni by som zbieral skúsenosti a skúšal, na čo všetko si môžem trúfať. Treba si uvedomiť, že napríklad Fín Tiainen alebo Talian Farioli strávia pred Dakarom už celý november v dejisku pretekov a všeličo si vyskúšajú. Teraz by som sa mohol hrať na machra, viem však, že úplne iné pocity vzniknú v situáciách pre mňa nových, keď budem trebárs osamotený a obklopený len nekonečným pieskom púšťe."