ktorý sa v týchto dňoch koná v Kremnici. Manželia Heidi a Christian Heldstabovci zo Švajčiarska teoreticky i prakticky sprístupňujú pedagógom všetkých ZŠ pre sluchovo postihnuté deti v SR, špeciálnym psychológom a pracovníkom detských integračných centier, spomínanú metódu. Narušený vývin vnímania je príčinou komunikačného, emocionálneho a sociálneho narušeného konania, nové výchovné a terapeutické postupy v práci so sluchovo postihnutými deťmi, s ktorými majú v zahraničí dobré skúsenosti a výsledky, budú i u nás krokom vpred v tejto oblasti starostlivosti o postihnuté deti. Ako pre SME uviedla Božena Horniaková, riaditeľka ZŠ pre sluchovo postihnuté deti v Kremnici, ich školu navštevuje celkovo 120 detí, z čoho je len 20 percent diagnostikovaných bez mozgových disfunkcií. Ostatné deti trpia okrem sluchového postihnutia kombinovanými a mentálnymi poruchami. Seminár s novými teoretickými poznatkami a praktickým výcvikom bude podľa jej slov veľkou pomocou pre všetkých, ktorí pôsobia v špeciálnom školstve.
Autor: SME-ls