Andrej REISER, predseda medzinárodnej poroty na Czech Press Photo: "Rozhodujúca je kvalita fotografie. V prvom rade je dôležité, či sa fotografovi podarí zhustene podať informáciu o udalosti a jej emotívnu silu. Ani porota neuprednostňovala akčné fotografie. Naopak, veľa ich vypadlo už v prvom kole, pretože neboli dostatočne intenzívne fotografované."
Petr JOSEK, nositeľ ceny Fotografia roku Czech Press Photo `97: "V mojom prípade som musel ísť do prúdu na námestí v Uherskom Hradišti a zachytiť akciu v danom momente. Ináč by som ju nemal. Takže akčnosť tam do istej miery určite je. Na fotografii je však zobrazený už len pes, ktorý trochu zaostával za rodinou, ku ktorej patril. Domnievam sa, že táto fotografia rozpráva aj o príbehoch ľudí a zvierat počas záplav, nielen o valiacej sa vode v Uherskom Hradišti."
Daniela MRÁZKOVÁ, hlavná organizátorka Czech Press Photo: "Ja osobne som privítala práve túto polemiku, ktorá môže do budúcnosti opäť posunúť kvalitu vystavovaných fotografií. Je ťažké podať definitívnu odpoveď na túto otázku. Myslím si, že napríklad fotografia Petra Joseka je tou ideálnou symbiózou."
Herbert SLAVÍK, fotoreportér Mladej fronty Dnes (v kategórii Šport získal tretiu cenu): "Noviny i agentúry od nás žiadajú len také zobrazenie športových udalostí, kde je zachytená akcia. Futbal bez lopty či tenis bez loptičky nám jednoducho nezoberú. Ja som však presvedčený, že športová fotografia by nemala byť len rutinným klišé, a pokúšam sa nájsť to, čo je v druhom pláne za vrcholnými výkonmi."
Jan ŠIBÍK, fotoreportér časopisu Reflex (v kategórii Reportáž získal prvú cenu a v kategórii Aktualita tretiu cenu): "O mne majú ľudia často predstavu, že som tam, kde sa niečo deje. To znamená, že by som mal byť v Iraku, no ja práve opravujem dom, do ktorého som si nedávno priviedol ženu... Na žurnalistickej fotografii nie je rozhodujúce, či je akčná alebo hovorí o zakulisí, ale či je dobrá."