Pondelok, 1. marec, 2021 | Meniny má AlbínKrížovkyKrížovky

INŠTITÚCIE *Na Slovensku sa výskumami verejnej mienky zaoberá viac inštitúcií, ale len niektoré z nich svoje zistenia aj publikujú.

Ústav pre výskum verejnej mienky

Ústav pre výskum verejnej mienky (ÚVVM) pri Štatistickom úrade SR (ŠÚ SR) je jedinou štátnou inštitúciou pôsobiacou v oblasti výskumu verejnej mienky. Je financovaný zo štátneho rozpočtu a venuje sa výhradne výskumom verejnej mienky. Od volieb v roku 1994 však vo svojich výskumoch nezisťuje preferencie politických strán a dôveru k politickým osobnostiam. Výskumy robí približne s mesačnou periodicitou. Zistenia z výskumov sú poskytované vláde, prezidentovi a ústredným orgánom štátnej správy, ktoré o ne majú záujem. Správy z výskumov ÚVVM sú prístupné na informačnom odbore ŠÚ SR, raz za štvrť roka sú zhrnuté v informačnom bulletine Názory. Niektoré výsledky výskumov ÚVVM sú bezplatne zasielané médiám.

Skryť Vypnúť reklamu

Agentúra MVK

Dnes existujúca agentúra MVK, s. r. o., nadväzuje na tradíciu Metodickovýskumného kabinetu Slovenského rozhlasu (MVK SRo), ktorého pracovníci v roku 1996 prešli z verejnoprávneho rozhlasu na súkromnú bázu. Agentúra MVK sa venuje výskumom verejnej mienky, marketingovým výskumom i zisťovaniu sledovanosti médií. Výskumy verejnej mienky realizuje približne raz za dva mesiace. Preferencie politických strán robí MVK zväčša na vlastné náklady a sama ich aj zverejňuje. Väčšinu ostatných výskumov verejnej mienky robí pre klientov, medzi ktorými sa nachádzajú politické strany, štátne inštitúcie, klienti zo zahraničia a výnimočne aj médiá. Zverejňovanie týchto výsledkov je vecou klientov, ktorí si výskum zaplatili.

Agentúra FOCUS

Agentúra FOCUS - Centrum pre sociálnu a marketingovú analýzu existuje pod týmto názvom a na súkromnej báze od roku 1993, výskumy však uskutočňuje už od roku 1990. Venuje sa výskumom verejnej mienky, ako aj marketingovým a reklamným výskumom. Základné otázky verejnej mienky ako preferencie politických strán alebo dôveryhodnosť politikov a politických inštitúcií zaraďuje do výskumov približne každé dva mesiace. Každoročne realizuje minimálne jeden rozsiahlejší výskum verejnej mienky venovaný aktuálnym spoločenským problémom. Výskumy verejnej mienky financuje z vlastných zdrojov a z grantov od nadácií a inštitúcií, ktoré majú záujem, aby výsledky výskumov boli publikované a verejne diskutované. Časť výskumov realizuje agentúra aj pre médiá a politické strany.

Skryť Vypnúť reklamu

AISA Slovensko

AISA Slovensko poskytuje komplexný servis v oblasti marketingového výskumu trhu, sledovanosti médií a verejnej mienky. Hlavná pozornosť tejto agentúry sa sústreďuje do oblasti marketingového výskumu, na výskumy verejnej mienky sa zameriava v oveľa menšej miere. Len malú časť výskumov realizuje vo vlastnej réžii, a tie potom zverejňuje. AISA uskutočňuje výskumy verejnej mienky aj pre zahraničné organizácie. Až do tohto roku sa podieľala na projekte EUROBAROMETER, ktorý vo viacerých krajinách východnej a strednej Európy financuje Európska únia.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme
  2. Buďte v najlepšej spoločnosti!
  3. FIIT – vedomosti, ktoré majú zmysel
  4. Štúdium, ktoré sadne
  5. Získaj náskok pred štartom
  6. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami
  7. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou
  8. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID
  9. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov
  10. Petit Press a RegioMedia rozbiehajú spoločný predaj v regiónoch
  1. 26 years of providing you with essential information
  2. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami
  3. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou
  4. Tieto farmy dávajú prácu domácim. A podporujú región
  5. Cirkevné gymnázium v Snine patrí medzi najlepšie v kraji
  6. O2: Mentálne zdravie zamestnancov je pre nás veľkou prioritou
  7. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID
  8. Varso Tower od HB Reavis je najvyššou budovou v EÚ
  9. Dáma s pávím pierkom
  10. Slovensko zasiahla vlna nárastu dopytu po produktoch na kĺby!
  1. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 22 711
  2. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID 12 767
  3. Séria dvoch príloh: Angličtina nielen pre maturantov 10 312
  4. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto! 10 001
  5. V sobotu do bezpečného Ománu so zľavou 486 eur 8 319
  6. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 7 566
  7. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 6 957
  8. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov 5 941
  9. Príbeh Patrika Tkáča a J&T, Lidl verzus Tesco a investičné tipy 5 348
  10. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť 4 883
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu