INŠTITÚCIE *Na Slovensku sa výskumami verejnej mienky zaoberá viac inštitúcií, ale len niektoré z nich svoje zistenia aj publikujú.

Ústav pre výskum verejnej mienky

Ústav pre výskum verejnej mienky (ÚVVM) pri Štatistickom úrade SR (ŠÚ SR) je jedinou štátnou inštitúciou pôsobiacou v oblasti výskumu verejnej mienky. Je financovaný zo štátneho rozpočtu a venuje sa výhradne výskumom verejnej mienky. Od volieb v roku 1994 však vo svojich výskumoch nezisťuje preferencie politických strán a dôveru k politickým osobnostiam. Výskumy robí približne s mesačnou periodicitou. Zistenia z výskumov sú poskytované vláde, prezidentovi a ústredným orgánom štátnej správy, ktoré o ne majú záujem. Správy z výskumov ÚVVM sú prístupné na informačnom odbore ŠÚ SR, raz za štvrť roka sú zhrnuté v informačnom bulletine Názory. Niektoré výsledky výskumov ÚVVM sú bezplatne zasielané médiám.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Agentúra MVK

Dnes existujúca agentúra MVK, s. r. o., nadväzuje na tradíciu Metodickovýskumného kabinetu Slovenského rozhlasu (MVK SRo), ktorého pracovníci v roku 1996 prešli z verejnoprávneho rozhlasu na súkromnú bázu. Agentúra MVK sa venuje výskumom verejnej mienky, marketingovým výskumom i zisťovaniu sledovanosti médií. Výskumy verejnej mienky realizuje približne raz za dva mesiace. Preferencie politických strán robí MVK zväčša na vlastné náklady a sama ich aj zverejňuje. Väčšinu ostatných výskumov verejnej mienky robí pre klientov, medzi ktorými sa nachádzajú politické strany, štátne inštitúcie, klienti zo zahraničia a výnimočne aj médiá. Zverejňovanie týchto výsledkov je vecou klientov, ktorí si výskum zaplatili.

Agentúra FOCUS

Agentúra FOCUS - Centrum pre sociálnu a marketingovú analýzu existuje pod týmto názvom a na súkromnej báze od roku 1993, výskumy však uskutočňuje už od roku 1990. Venuje sa výskumom verejnej mienky, ako aj marketingovým a reklamným výskumom. Základné otázky verejnej mienky ako preferencie politických strán alebo dôveryhodnosť politikov a politických inštitúcií zaraďuje do výskumov približne každé dva mesiace. Každoročne realizuje minimálne jeden rozsiahlejší výskum verejnej mienky venovaný aktuálnym spoločenským problémom. Výskumy verejnej mienky financuje z vlastných zdrojov a z grantov od nadácií a inštitúcií, ktoré majú záujem, aby výsledky výskumov boli publikované a verejne diskutované. Časť výskumov realizuje agentúra aj pre médiá a politické strany.

SkryťVypnúť reklamu

AISA Slovensko

AISA Slovensko poskytuje komplexný servis v oblasti marketingového výskumu trhu, sledovanosti médií a verejnej mienky. Hlavná pozornosť tejto agentúry sa sústreďuje do oblasti marketingového výskumu, na výskumy verejnej mienky sa zameriava v oveľa menšej miere. Len malú časť výskumov realizuje vo vlastnej réžii, a tie potom zverejňuje. AISA uskutočňuje výskumy verejnej mienky aj pre zahraničné organizácie. Až do tohto roku sa podieľala na projekte EUROBAROMETER, ktorý vo viacerých krajinách východnej a strednej Európy financuje Európska únia.

Autor: dos

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 668
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 446
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 733
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 376
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 440
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 630
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 963
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 214
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu