Dva dni, pondelok a utorok, patrili na festivale České divadlo `97 pražskému Činohernímu klubu. Tento "dobre zavedený podnik", ktorý sa aj na Slovensku teší veľkej popularite, sem tentoraz pricestoval s Ibsenovou drámou Heda Gablerová, ktorú upravil a režíroval Ladislav Smoček.
Činoherní klub sa na bratislavskom festivale objavuje pravidelne. Zväčša tu predstavuje dve línie svojej tvorby. Skvelé komédie - dodnes sa spomína na Lakomca s excelujúcim Petrom Nárožným a vážne dramatické kusy. Predminulý ročník to bola Wedekindova Lulu, dnes severská dráma. Oba tituly spájala hlavná predstaviteľka, jedna z najpozoruhodnejších českých herečiek Ivana Chýlková. Tentoraz bola krásnou a nešťastnou Hedou Gablerovou trpiacou priemerným životom s priemerným manželom. Sama nadpriemerná najmä v tom, že ako jediná si uvedomuje vlastné zlyhania. Chýlková je v Ibsenovej hre ďalšou "pani z mora" obyčajnou ženou rozorvanou životom s nemilovaným mužom. Odmieta myšlienku, že už nieto MUŽOV, živí v sebe sen o bývalej osudovej láske. Verí, že kým ona bola zbabelá riešiť svoj život a poddala sa, aspoň Eliert Lovborg mal silu rozhodovať o svojom živote. Hoci samovraždou, revolverom rozhodnou rukou priloženým k spánku. Zistí však, že muž, z ktorého sa jej ešte stále podlamovali kolená, kým z manžela len zneurotizovane triasli ruky, neskončil život ako hrdina, no zomrel zasiahnutý do podbruška v budoári pochybnej ženštiny. A to je tou poslednou kvapkou, ktorou sa skončia ohľady Hedy Gablerovej k rodine, okoliu a vlastnému životu. Napriek tomu, že Ibsen predložil publiku smutný príbeh, bolo v Štúdiu S veselo. Jednak vďaka suverénnemu herectvu Petra Nárožného, ktorý doktorom Brackom vyhmatal tragikomické roviny textu, ale aj pre čaro nechceného. Herci sa očividne na minijavisku S-ka cítili stiesnení a tak sa stalo, že im pričasto rekvizity padali z ruky či narážali do portálov. Hlavným kameňom úrazu však bola váza s kyticou ruží, ktorú sa v dramatickom potemnení svetiel podarilo rozbiť. Ruže až do prestávky ležali v črepinách. Po pauze sa zaskveli v novej váze, pravda len dovtedy, kým na scénu nepribehla Nela Boudová ako trápená pani Elvstedová a váza opäť ležala na zemi. Vtedy si už Ivana Chýlková nevládala udržať uplakanú polohu utrápenej Hedy a na dlhý čas bolo po tragédii. A publikum nadšene ocenilo, že aj na Ibsenovi sa dá zasmiať. Takže malé javisko dokáže naozaj nečakane zblížiť herca s divákmi.