Zátarasy boli odstránené potom, čo najvýznamnejšia odborová organizácia CFDT a zväzy prepravcov v piatok podpísali kompromisnú dohodu o ukončení štrajku. V čase, keď štrajk vrcholil, blokovalo dopravu na francúzskych cestách 190 barikád. Aj keď väčšina zátaras bola rušená spontánne od piatkového popoludnia, polícia zakročila v sobotu ráno, keď pri Bordeaux zlikvidovala dve bariéry brániace v premávke. Zatiaľ čo vlaňajšia blokáda, ktorá bola podstatne dlhšia a tvrdšia, končila pre vodičov pocitom víťazstva a otváraním šampanského, ukončenie tohtoročného štrajku spôsobilo hlboký konflikt medzi jednotlivými odborovými centrálami. Proti podpisu dohody bola komunistami ovládaná odorová centrála CGT, ktorá však skoro rozpoznala dynamiku udalostí a zdržala sa výraznejších protestov. Naopak, posledná z trojlístka najvýznamnejších centrál Robotnícka sila (FO) piatkovú dohodu skritizovala a šéf jej vodičského rezortu dokonca vyzval na pondelok k posilneniu barikád.
Napriek tomu, aj tentoraz rovnako ako minulý rok blokáda vyvolala nespokojnosť zahraničných partnerov Francúzska, bol tohtoročný protest oveľa lepšie organizovaný, vodiči si naň "nepožičiavali" kamióny svojich zamestnávateľov a uviazlo v ňom oveľa menej cudzích kamiónov.
Piatková dohoda zodpovedá dvom hlavným požiadavkám vodičov o dosiahnutie minimálnej mzdy 10 000 frankov za 200 hodín práce mesačne do roku 2000, pričom táto mzda bude vychádzať z mesačných, a nie ročných prepočtov. Ráta sa i s okamžitým šesťpercentným zvýšením platu, ktorý sa u väčšiny vodičov pohybuje okolo minimálnej mzdy.