Piatok, 26. február, 2021 | Meniny má ViktorKrížovkyKrížovky

Odborníci ešte nevedia, ako sa rast výkupnej ceny mlieka prejaví na spotrebiteľskej cene

BRATISLAVA (SME - gub) - Od nového roku vzrastie výkupná cena mlieka približne o 6 percent (zo 7,30 na 7,75 Sk), no odborníci dnes nevedia vykalkulovať, ako sa to prejaví na spotrebiteľskej cene mlieka a mliečnych výrobkov. Zvýšenie výkupnej ceny mlieka .

BRATISLAVA (SME - gub) - Od nového roku vzrastie výkupná cena mlieka približne o 6 percent (zo 7,30 na 7,75 Sk), no odborníci dnes nevedia vykalkulovať, ako sa to prejaví na spotrebiteľskej cene mlieka a mliečnych výrobkov. Zvýšenie výkupnej ceny mlieka podpísal minulý týždeň minister pôdohospodárstva SR a predseda Štátneho fondu trhovej regulácie P. Baco. Predstavitelia Slovenského mliekarenského zväzu boli proti takémuto kroku. Jeho riaditeľ J. Bročka pred časom pre SME povedal, že zvýšenie ceny surového mlieka sa nevyhnutne prejaví na spotrebiteľských cenách. Mliekarenský zväz vtedy odporúčal, aby sa v mliekarenskom priemysle uplatnil taký systém zásahov štátu, ktorý nepovedie k rastu spotrebiteľskej ceny. Stanovisko k situácii však môže zaujať len predstavenstvo zväzu. A. Chudíková, komunikačná manažérka a. s. Rajo, jednej z najväčších spracovateľských firiem, v tejto súvislosti uviedla, že pri súčasných množstvách odberu mlieka nárast ceny o 0,45 korún za liter ich firma nemôže prehliadnuť. Skonštatovala, že zvýšenie nákupnej ceny budú musieť premietnuť do cien výrobkov. Ďalšie mliekárne, ktoré sme oslovili, ešte oficiálnu informáciu nemali a preto nevedeli povedať, ako sa tento pohyb prejaví v spotrebiteľských cenách. Podľa neoficiálnych zdrojov z ministerstva pôdohospodárstva zvýšenie výkupnej ceny bolo motivované rastom vstupov do prvovýroby. Tá je v celom potravinovom reťazci vystavená najvyšším finančným tlakom.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mesto mladých čaká na teba: buď vysokoškolákom v Nitre!
  2. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme
  3. Ivan Krechňák: Robiť niečo, čo máš rád, je na nezaplatenie
  4. Začni svoju budúcnosť v Prahe! Staň sa špičkovým ekonómom!
  5. Študuj na univerzite s viac ako 60 ročnou tradíciou!
  6. Fakulta orientovaná na pútavú výučbu prepojenú s praxou!
  7. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID
  8. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov
  9. Petit Press a RegioMedia rozbiehajú spoločný predaj v regiónoch
  10. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto!
  1. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID
  2. Varso Tower od HB Reavis je najvyššou budovou v EÚ
  3. Dáma s pávím pierkom
  4. Slovensko zasiahla vlna nárastu dopytu po produktoch na kĺby!
  5. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť
  6. Získaj náskok pred štartom
  7. 2. ročník Social Awards Slovakia prichádza
  8. MetLife spustila online nahlasovanie poistných udalostí
  9. Minulý rok boli v priemere ukradnuté takmer tri autá denne
  10. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov
  1. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 19 105
  2. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 12 214
  3. Ako vyzerá majetok Slovákov? Zvyšuje sa najmä z jedného dôvodu 9 062
  4. Séria dvoch príloh: Angličtina nielen pre maturantov 6 997
  5. V sobotu do bezpečného Ománu so zľavou 486 eur 6 831
  6. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 6 658
  7. Príbeh Patrika Tkáča a J&T, Lidl verzus Tesco a investičné tipy 6 268
  8. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto! 5 813
  9. Zažite farebný Marakéš a hory Atlasu so slovenským sprievodcom 5 258
  10. Trnavská univerzita: 385 rokov akademickej excelentnosti 4 985
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu