Zvýšenie DPH je podľa predsedu ZSN Jána Smolca snahou podporiť seriózne noviny a obmedziť bulvár

BRATISLAVA (SITA) - Predseda Združenia slovenských novinárov (ZSN) J. Smolec vidí vo vládnom návrhu na zvýšenie DPH snahu podporiť seriózne noviny a obmedziť bulvár. Inzercia v novinách je obrovská a gniavi klasické mienkotvorné noviny. Uviedol to v ...

BRATISLAVA (SITA) - Predseda Združenia slovenských novinárov (ZSN) J. Smolec vidí vo vládnom návrhu na zvýšenie DPH snahu podporiť seriózne noviny a obmedziť bulvár. Inzercia v novinách je obrovská a gniavi klasické mienkotvorné noviny. Uviedol to v sobotu v relácii Slovenského rozhlasu Sobotné dialógy, kde spolu s predsedom Slovenského syndikátu novinárov (SSN) J. Fülem diskutovali o návrhu vlády na zvýšenie DPH pre periodickú tlač. Podľa Smolca je potrebné chrániť seriózne noviny a nedávať možnosť bulváru, aby dominoval, pretože slovenský mediálny trh je obmedzený. Väčšina vydavateľov podľa neho žije v nadštandardných podmienkach a vozí sa v luxusných autách, hoci novinári živoria. Slobodu tlače zaručuje ústava, čo podľa Smolca potvrdzuje množstvo denníkov, ktoré v absolútnej väčšine tlmočia názor opozície. Ako uviedol J. Füle, sloboda tlače je v SR obmedzená ekonomickými podmienkami. Väčšina novinárov je pod veľkým sociálnym tlakom. Noviny a elektronické médiá živoria, pričom existujú len tri prosperujúce denníky a miera ich zisku sa pohybuje pod hranicou 5 %. Pripravované opatrenie spôsobí likvidáciu slabých periodík, čo povedie ku koncentrácii tlače. O tom, aké noviny budú vychádzať, má podľa predsedu SSN rozhodnúť čitateľ, nemal by to robiť štát prostredníctvom drastického zvýšenia dane. Zvýšenie cien vyvolá pokles čítanosti denníkov, klesnú ich náklady, a tým aj výber DPH. Štátna pokladnica teda nezaznamená nijaký prínos, skonštatoval. Určité skupiny obyvateľov si však nebudú môcť kúpiť noviny. Staneme sa národom neinformovaným a nevzdelaným, s ktorým sa bude dať veľmi ľahko manipulovať, uviedol J. Füle.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 793
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 656
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 737
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 692
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 674
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 258
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 205
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 293
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu