Bežne vodičom kamiónov cesta z Hodonína do Nitry trvá 5 hodín, v súčasnosti aj 5 dní

Kolóna kamiónov, ktorej koniec by človek nevidel ani na päťkilometrovej rovnej pláni, vodiči postávajúci v prítmí chladného večera s beznádejou v očiach pri okraji cesty. "Od rána sme sa pohli od začiatku mosta sem, do polovice. To je všetko za celý ...

Kolóna kamiónov, ktorej koniec by človek nevidel ani na päťkilometrovej rovnej pláni, vodiči postávajúci v prítmí chladného večera s beznádejou v očiach pri okraji cesty. "Od rána sme sa pohli od začiatku mosta sem, do polovice. To je všetko za celý deň," hovorí vodič kamióna z Hodonína na hraničnom priechode Lanžhot - Kúty, kde sa vytvoril asi osemkilometrový rad nákladných áut. Riaditeľ colného úradu Lanžhot Zdeněk Belica povedal, že jeden z dôvodov môže byť skutočnosť, že v Nemecku bol sviatok a keď všetky kamióny pustili, nahromadili sa na slovenských hraniciach a ku kolónam mohol "dopomôcť" aj štrajk vo Francúzsku. Podobný názor majú aj slovenskí colníci. " Colníci tvrdia, že je nával z nemeckých hraníc, ale to nemôže mať vplyv na to, že sa 4 hodiny nepohneme z miesta," vyvracia teóriu colníkov hodonínsky kamionista a dodá: "Teraz už stojíme 48 hodín. V rádiu tvrdili, že čakacia doba je 30 hodín, ale kým prídeme k colnici, bude aj 60 hodín. Keby v rádiu aspoň neklamali. Veziem tovar do Nitry. Normálne je to otázka 5 hodín, takto budem na ceste možno 5 dní. Človek na to ani nie je pripravený, nevezme si jedlo, nič... Navyše je zima. Mne to pripadá ako naschvál, je to hrozné." Potrebu vykonávajú vodiči za zvodidlami pri ceste, umyť sa nemajú kde, o osprchovaní iba snívajú. Vodič kamióna anglickej spoločnosti Middle East Transport, ktorý vezie tovar z Anglicka do Turecka, hovorí, že "prejdenie Francúzska, kde je štrajk vodičov, som považoval za veľkú výhru. Teraz tu však stojím už tretí deň". A Zděnek Belica prorokuje, že v nadchádzajúcich hodinách sa očakáva ďalšie rozrastanie kolóny, pretože vo štvrtok a v piatok prichádza na hranice najviac kamiónov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 750
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 582
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 737
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 608
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 581
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 369
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 107
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 241
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu