Kolóna kamiónov, ktorej koniec by človek nevidel ani na päťkilometrovej rovnej pláni, vodiči postávajúci v prítmí chladného večera s beznádejou v očiach pri okraji cesty. "Od rána sme sa pohli od začiatku mosta sem, do polovice. To je všetko za celý deň," hovorí vodič kamióna z Hodonína na hraničnom priechode Lanžhot - Kúty, kde sa vytvoril asi osemkilometrový rad nákladných áut. Riaditeľ colného úradu Lanžhot Zdeněk Belica povedal, že jeden z dôvodov môže byť skutočnosť, že v Nemecku bol sviatok a keď všetky kamióny pustili, nahromadili sa na slovenských hraniciach a ku kolónam mohol "dopomôcť" aj štrajk vo Francúzsku. Podobný názor majú aj slovenskí colníci. " Colníci tvrdia, že je nával z nemeckých hraníc, ale to nemôže mať vplyv na to, že sa 4 hodiny nepohneme z miesta," vyvracia teóriu colníkov hodonínsky kamionista a dodá: "Teraz už stojíme 48 hodín. V rádiu tvrdili, že čakacia doba je 30 hodín, ale kým prídeme k colnici, bude aj 60 hodín. Keby v rádiu aspoň neklamali. Veziem tovar do Nitry. Normálne je to otázka 5 hodín, takto budem na ceste možno 5 dní. Človek na to ani nie je pripravený, nevezme si jedlo, nič... Navyše je zima. Mne to pripadá ako naschvál, je to hrozné." Potrebu vykonávajú vodiči za zvodidlami pri ceste, umyť sa nemajú kde, o osprchovaní iba snívajú. Vodič kamióna anglickej spoločnosti Middle East Transport, ktorý vezie tovar z Anglicka do Turecka, hovorí, že "prejdenie Francúzska, kde je štrajk vodičov, som považoval za veľkú výhru. Teraz tu však stojím už tretí deň". A Zděnek Belica prorokuje, že v nadchádzajúcich hodinách sa očakáva ďalšie rozrastanie kolóny, pretože vo štvrtok a v piatok prichádza na hranice najviac kamiónov.