k desiatemu výročiu platnosti "katalyzátorového nariadenia". Výrazne sa znížil predovšetkým obsah oxidu síry a oxidu dusíka v rakúskom ovzduší. Hodnoty ozónu naproti tomu zostávajú v podstate nezmenené, pretože ich stav nezávisí na lokálnom znečistení životného prostredia, ale na celkovej záťaži škodlivými látkami v Európe. Ako nový prvok sa objavil jemný prach z dieselových motorov, ktorého význam narástol hlavne v súvislosti s citeľným rozšírením tohto druhu pohonu osobných vozidiel v posledných rokoch. Ako závažný problém s vplyvom na ovzdušie naďalej zostáva oxid uhlíka, ktorého tvorba sa od spaľovacieho motora nedá oddeliť. Zamorenie ovzdušia oxidmi uhlíka sa dá znížiť len ďalším vývojom motorov s veľmi nízkou spotrebou paliva. Existuje však varujúci signál, pretože doterajšie čiastočne kladné výsledky môže zmariť ďalšie prudké zvýšenie hustoty dopravy v poslednom čase.