BRATISLAVA (SME - rf) - Od 1. januára 1997 do 18. decembra 1997 vybavilo oddelenie sťažností Slovenských telekomunikácií (ST) 197 sťažností na vysokú fakturáciu telekomunikačných poplatkov. Hovorca ST Ľ. Štancel pre SME uviedol, že ide oproti roku 1996 o 16 prípadov viac. Zo 197 sťažností bolo 18 oprávnených. Medzi zaujímavé prípady patrí sťažnosť účastníčky, ktorá mala na faktúre uvedený vysoký počet impulzov. Išlo o sumu 112 tisíc korún. Po predložení záznamu detailného správania sa účastníka sa zistilo, že hovory uskutočnila jej dcéra v nočných hodinách volaniami so svojím priateľom - vojakom v službách UNPROFOR. Medzi poškodenými však boli aj samotné ST, keď si slovensko-nemecká firma objednala u firmy Siemens pobočkovú ústredňu. Po zavedení do prevádzky sa výrazne zvýšili účty. Pri prešetrení sa podľa Ľ. Štancla zistilo nesprávne naprogramovanie ústredne firmou Siemens. ST boli poškodené tým, že po okruhoch, ktoré obsadila uvedená firma, nemohli uskutočňovať hovory ďalší účastníci. Išlo o sumu 250 tisíc Sk. Účastník, ktorý nie je spokojný s výškou telekomunikačných poplatkov, môže do 15 dní od doručenia účtu požiadať o prešetrenie príslušné stredisko telekomunikácií. Uvedená informácia je aj na rube každého telefónneho účtu. V prípade zistenia technickej alebo administratívnej poruchy ST vykonajú úpravu účtu. Ak nie je zistená porucha, rozhodujúci pre fakturáciu je stav na počítadle účastníckej telefónnej stanice, ktoré je zaplombované v ústredni.
Autor: SME - rf