PREŠOV (SME - koš) - Včera došlo k prepojeniu západnej a východnej časti prieskumnej štôlne pod horským masívom Branisko, ktorý predstavuje najväčšiu prekážku pre cestnú dopravu v smere východ - západ, na diaľničnom úseku D1. Toto riešenie si vyžadovalo náročný a podrobný geologický prieskum, ktorý sa začal 12. apríla 1996 výstavbou prieskumnej štôlne dlhej 4841 metrov, súčasne z oboch strán. "Na podzemných prácach pracovala asi stovka ľudí, dôležitý bol hydrogeologický prieskum, ktorý určoval podmienky a možnosti razenia chodieb. Štôlňa overila všetky informácie, ktoré sú pre úspešnú výstavbu dopravného tunela dôležité," informoval SNV v štôlni hlbokej 230 m banský dozorca Gejza Záhoranský. Tunel je súčasťou úseku Behárovce - Branisko, ktorý bude plynule napojený na obchvat Široké. Termín ukončenia prác je určený na koniec roka 1999 a vyžiada si 2,486 miliardy korún.
Autor: SME-koš