SACR chce na štátnu propagáciu SR viac peňazí

BRATISLAVA (SME - ru) - Slovenská agentúra pre cestovný ruch (SACR), ktorá zabezpečuje štátnu propagáciu Slovenska ako krajiny turizmu, požaduje na budúci rok po tohtoročnom okresanom rozpočte (53 mil. Sk) oveľa vyšší balík. Riaditeľ SACR Ján Bočkay ...

BRATISLAVA (SME - ru) - Slovenská agentúra pre cestovný ruch (SACR), ktorá zabezpečuje štátnu propagáciu Slovenska ako krajiny turizmu, požaduje na budúci rok po tohtoročnom okresanom rozpočte (53 mil. Sk) oveľa vyšší balík. Riaditeľ SACR Ján Bočkay sa síce priamo nevyjadril, naznačil však, že ich požiadavka je odvážna a podľa prísľubu by mali dostať aspoň toľko ako na tento rok. Zároveň dodal, že v tom, koľko žiadajú od štátu pre agentúru, "sa rozchádzame o 60 miliónov". Od veľkosti balíka sa prirodzene odvíjajú aj možnosti, s akými agentúra dokáže predať atraktivity Slovenska. Napríklad aj prostredníctvom podporovania účasti regionálnych združení, ktoré zvyčajne nemajú veľa peňazí, na veľtrhoch cestovného ruchu v zahraničí. SACR v tomto roku vycestovala na 18 takýchto výstav, v budúcom roku ich plánuje 13, ale na podobných akciách stále pociťuje nedostatočnú asistenciu najmä regionálnych združení z rôznych oblastí SR. Podľa slov Bočkaya cestovné kancelárie len veľmi nerady vidia, ak majú regióny nejakým spôsobom zvýhodnenú účasť na zahraničných veľtrhoch v rámci spoločného stánku SACR. "My sa však na to dívame tak, že cestovka je podnikateľský subjekt, a regionálne združenia prezentujú na výstavách celý región," vysvetlil riaditeľ. Ako povedal pre SME, k najaktívnejším spolupracujúcim regiónom patria Orava, Kysuce a Agentúra pre rozvoj cestovného ruchu v regióne Tatier. Niektoré združenia si však podľa jeho slov činnosť SACR predstavujú čudne. "Písomne od nás žiadajú napríklad odpočet financií, ktoré sme im vraj mali vydeliť. Podľa ich predstáv by zrejme SACR mala na začiatku roka rozdeliť peniaze a potom už len zavrieť dvere," dodal.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Autor: SME - ru

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 7 253
  2. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 5 356
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 5 010
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 4 178
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 2 961
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 569
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 022
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 664
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu