né kamery, ktoré umožňujú na obrazovkách v dispečingu sledovať aktuálny stav a cestujúci každej súpravy na trati môžu byť v kontakte s pracovníkmi dispečingu prostredníctvom mikrofónov a reproduktorov. V snahe o čo najväčšiu bezpečnosť sa na staniciach metra montujú sklenené steny, ktoré zabraňujú vstupu alebo padnutiu do dráhy metra. V sklenených stenách sú zasúvacie dvere, a keď metro vojde na stanicu a zastaví, dvere na vozňoch metra sa otvárajú súčasne s dverami na sklenenej stene. Metro systému VAL nemá stanovený grafikon a pri vysielaní súprav na trasu sa dispečeri orientujú podľa množstva ľudí, ktoré prichádza do staníc. V prepravných špičkách je VAL schopný jazdiť v intervale 70 sekúnd. Aj v prípade náhleho zvýšenia počtu cestujúcich vo večerných hodinách, napríklad po skončení futbalového zápasu, môžu dispečeri vďaka kamerám okamžite zareagovať a posilniť prevádzku.
Autor: SME-rf